۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۲۲۹۷۰
حجت الاسلام غریب:

وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است

وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است
سرپرست دادستانی قم از راه اندازی سامانه مردمی ثبت گزارشات و تخلفات خبر داد و گفت: وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن غریب سرپرست دادستانی قم عصر امروز در آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم و همایش تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش های الغدیر برگزار شد، از راه اندازی سامانه مردمی ثبت گزارشات و تخلفات در قم خبر داد و گفت: پیرو درخواست های مردم سامانه ای را راه اندازی کرده ایم تا مردم بتوانند درخواست ها و گزارشات خود را برای ما ارسال کنند.

وی ادامه داد: مردم با ارسال گزارشات خود به این سامانه ما از تخلفات آگاه می سازند و می توانند نتیجه گزارش خود را پیگیری کنند و ما پس از بررسی گزارشات، نتیجه آن را برای شخص گزارش دهنده ارسال خواهیم کرد؛ همچنین شماره «0933633251» نیز برای ارسال پیامک ها و گزارشات مردمی نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام غریب خاطرنشان کرد: اگر گزارشات مردمی به حوزه کاری ما در دادگستری مربوط باشد، خودمان وارد عمل می شویم، اما اگر به سایر دستگاه ها مرتبط باشد آن گزارش را برای دستگاه ذی ربط ارسال می کنیم تا مورد گزارش شده را پیگیری کنند.

سرپرست دادستانی قم با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در برخورد با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها ابراز کرد: تجربه این را به ما نشان داده است که هر کجا از ظرفیت و توان مردمی استفاده کرده ایم به پیروزی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، تصریح کرد: ما بحث حمایت از آمران و ناهیان را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد؛ البته ناگفته نماند که آمران و ناهیان باید بدانند در صورتی که برخی افراد با آنها درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، باید بلافاصله پس از درگیری، آن مورد را به ما گزارش دهند، زیرا در صورت گذشت زمان ممکن است نتوانیم حمایت مناسب را از آمران و ناهیان به عمل آوریم.

حجت الاسلام غریب شعار «تذکر لسانی وظیفه همگانی» را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند، شخص آمر و یا ناهی باید یک مسأله را به افراد خطاکار تذکر داده و به سرعت عبور کنند، زیرا ماندن در محل زمینه درگیری را فراهم می سازد./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات