۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۳۰۲۸
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه مطرح کرد؛

ضرورت تربیت نسل جدیدی از پژوهشگران دینی رسانه

ضرورت تربیت نسل جدیدی از پژوهشگران دینی رسانه
ظریفیان در آیین آغاز به‌کار کانون پژوهشگران دین و رسانه گفت: تنها مرکز راهبردی مطالعات دین و رسانه در کشور، نیازمند تربیت نسل جدیدی از پژوهشگران دینی رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه در آیین آغاز به‌کار کانون پژوهشگران دین و رسانه که صبح امروز با حضور جمعی از دانش‌آموختگان و پژوهشگران سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی و مدیران دفاتر و گروه‌های پژوهشی اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در تالار اندیشه این اداره‌کل برگزار شد، گفت: سابقه پژوهش‌های دینی رسانه در دنیای غرب و جهان مسیحیت، تأسیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در دهه هفتاد ناشی از توجه و اهتمام رسانه ملّی به این مقوله است.

وی افزود: پس از گذشت ربع قرن از تأسیس یگانه مرکز راهبردی مطالعات دین و رسانه در کشور، نیازمند تربیت نسل جدیدی از پژوهشگران دینی رسانه هستیم.

ظریفیان افزود: کانون پژوهشگران دین و رسانه یک نهاد آموزشی مهارتی غیر رسمی و زیرمجموعه خانه دین و رسانه اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه است که با هدف شناسایی، جذب، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش‌رسانه‌ای و مهارت‌های پژوهشی به دنبال تربیت نسل جدید و به روزتری از پژوهشگران عرصه دین و رسانه است که بتوانند در عرصه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی با این مجموعه همکاری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آغاز به‌کار دوره‌های دانشی و مهارتی پژوهشگری دینی رسانه در آینده نزدیک تأکید کرد: پژوهش دینی رسانه دارای سه رکن اساسی تسلط بر مبانی دینی، دانش رسانه‌ای و مهارت‌های پژوهش مانند روش تحقیق است که در دوره‌های آموزشی مهم این سه رکن پیش‌بینی شده است.

وی ایده و راه‌اندازی کانون پژوهشگران دین و رسانه را در این راستا ارزیابی کرد و گفت: کمیت و کیفیت بالای دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی رسانه‌شناس در دو دهه اخیر از یکسو و نیاز به پرورش و توانمند‌سازی برگزیدگان آنها برای نقش آفرینی اساسی در عرصه پژوهش دینی رسانه این اداره‌کل را بر آن داشت تا در دوره جدید، این کانون را راه‌اندازی کند.

در پایان این مراسم، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه به سوالات پژوهشگران در خصوص نحوه همکاری و ارتباط با گروه‌های پژوهشی پاسخ گفت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات