۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۲۳۰۵۴

جنایت جدید بوکوحرام در نیجریه با ۱۶ کشته

جنایت جدید بوکوحرام در نیجریه با ۱۶ کشته
در حمله عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» به ایالت «بورنو» واقع در شمال شرقی نیجریه، بر اساس آمارهای اولیه ۱۶ نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، رسانه‌‌های محلی نیجریه به نقل از یک مقام نظامی اعلام کردند که منطقه نظامی روستای «مارو» در ایالت بورنو نیجریه روز گذشته، ۱۳ مهرماه، مورد حمله افراد مسلح بوکوحرام قرار گرفت.
 
این مسؤول نظامی تأکید کرد: حمله عناصر مسلح بوکوحرام به کشته‌شدن ۱۶ نفر از جمله ۱۱ نفر از نظامیان ومجروح شدن شماری از مردم این منطقه منجر شد. همچنین دو نفر از نظامیان نیجریایی ربوده شدند.
 
ژنرال دارامولا، سخنگوی نیروی هوایی نیجریه در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای هوایی کشورش عملیات هوایی گسترده‌ای را در اطراف دریاچه چاد علیه عناصر گروه تروریستی بوکوحرام به اجرا درآوردند.
 
در این عملیات اردوگاه بوکوحرام تخریب و شماری از عناصر این گروه دستگیر شدند.
 
گروه تروریستی بوکوحرام طی هفته اخیر حملات مسلحانه‌ای علیه ۴ مرکز نظامی در شمال شرقی نیجریه انجام داده است.
 
حملات عناصر بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون موجب کشته شدن شمار زیادی از مردم نیجریه و آوارگی میلیون‌ها نفر از آنان شده است.
 
این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۵ میلادی نیز حملاتی را در کشورهای مجاور نیجریه مانند کامرون، چاد و نیجر انجام داده است.
 
بوکوحرام یک گروه مسلح نیجریایی است که در ژانویه ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شد. این گروه خواستار تعطیلی مدارس نوین و تحمیل شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه حتی ایالت‌های جنوبی نیجریه که دارای جمعیت اکثرا مسیحی هستند، شده است.
 
این گروه تروریستی در ماه مارس ۲۰۱۵، ارتباط خود با گروه تروریستی داعش را علنی کرد.
ارسال نظرات