۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۲۳۰۶۱

وعده رژیم صهیونیستی به اعراب برای معاهده عدم تجاوز

وعده رژیم صهیونیستی به اعراب برای معاهده عدم تجاوز
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، مدعی شد در حال پیشبرد طرحی برای رسیدن به معاهده عدم تجاوز با کشورهای عربی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید با دیپلمات‌های ارشد کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص پایان دادن به درگیری‌ها و میسر کردن همکاری‌های غیرنظامی برای امضای توافق صلح دیدار کرده است.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، کاتز روز یکشنبه گفت در حال پیشبرد معاهدات عدم تجاوز با چند کشور عربی منطقه است و مدعی شد این «اقدامی تاریخی» است که به منازعات بین اعراب و صهیونیست‌ها خاتمه می‌دهد.

کاتز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «اخیراً با حمایت نخست‌وزیر، در حال پیشبرد ابتکاری دیپلماتیک برای دست‌یابی به توافقات عدم تجاوز با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستم».

از آنجا که کاتز به‌خوبی می‌داند هیچ‌کدام از کشورهای عربی منطقه خواهان برقرار روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی نیستند در توئیت خود نوشت: «این حرکتی تاریخی است که به درگیری خاتمه داده و همکاری غیرنظامی را تا به امضا رساندن توافقات صلح فراهم می‌کند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تأیید کرد که با وزرای امور خارجه چند کشور عربی در حاشیه نشست عمومی هفته گذشته در سازمان ملل متحد دیدار کرده است. او گفت این طرح پیشنهادی را با «جوزف گرینبلات» نماینده سابق آمریکا در معامله قرن در میان گذاشته است.

رئیس دیپلماسی صهیونیستی در توئیت خود لینکی را درج کرده است که به گزارش شبکه ۱۲ این رژیم ارجاع داده می‌شود. در این گزارش برای اولین بار از وجود چنین ابتکاری صحبت می‌شود. این گزارش بدون ذکر منبع، مدعی شد این معاهده برای فراهم کردن روابط دوستانه دوطرفه، همکاری در طیفی از زمینه‌ها و جلوگیری از جنگ و تحریکات طراحی شده است.

کاتز مدعی شد: «به تلا‌ش‌ها جهت تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه و سرتاسر جهان ادامه خواهم داد». او ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) در توئیتی گفته بود با یکی از همتایان عرب خود در خصوص «راه‌های مقابله با تهدیدات ایران» گفت‌وگو کرده است.

کاتز که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز محسوب می‌شود در ماه جولای (تیر ماه) با یک مقام ارشد اماراتی در خلال سفر به «ابوظبی» دیدار کرد. اواخر همان ماه نیز در ضیافتی به میزبانی وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن، عکسی یادگاری با «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه دولت بحرین گرفت.

منبع: فارس
ارسال نظرات