۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۲۱۴
سخنگوی انصارالله یمن:

عربستان همچنان به تجاوزاتش ادامه می‌دهد

عربستان همچنان به تجاوزاتش ادامه می‌دهد
سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که عربستان سعودی و همپیمانان آن همچنان بر ادامه جنگ و محاصره یمن تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله روز دوشنبه در دیدار با سفیر فرانسه در یمن اعلام کرد که عربستان سعودی و حامیان آن همچنان بر ادامه حملات خود و محاصره یمن تاکید دارند.

به گزارش المسیره، عبدالسلام که رییس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در گفت‌وگوهای صلح یمن نیز هست، در این دیدار که در مسقط صورت گرفته است، گفت: «ائتلاف متجاوز با توقیف کشتی‌های تجاری و تحریم اقتصادی، حملات خود به یمن را تشدید کرده است».

وی تاکید کرد که ائتلاف سعودی تاکنون هیچ تصویر واقعی از حملات خود به یمن را ارائه نکرده است و این نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی همواره خواستار ادامه جنگ هستند.

از سوی دیگر، سفیر فرانسه در یمن ضمن ابراز امیدواری درباره جایگزینی صلح یمن اعلام کرد که طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مورد «توقف حملات بالستیکی و پهپادی به عربستان، گامی مثبت به سوی تحقق صلح است».

مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا اعلام کرده که ارتش یمن به صورت داوطلبانه عملیات‌های خود علیه اهداف سعودی را متوقف کند و امید است که ریاض نیز به حملات خود پایان دهد، اما ائتلاف سعودی از آن زمان تا کنون بیش از ۳۰۰ بار به یمن حمله هوایی کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
تحولات اخیر جهان و منطقه طلوع «خاورمیانه نوین» را نوید می‌دهد؛ خاورمیانه‌ای متفاوت با آنچه قدرت‌های بزرگ غربی ساختند. اگر مبداء خاورمیانه ساخته قدرت‌های غربی را کنفرانس ۱۹۲۱ قاهره بدانیم، دو سال دیگر (۲۰۲۱ میلادی) یک قرن از پیدایش آن می‌گذرد.
0
0