۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۲۱۵
وزیر نیرو:

پویش «الف، ب، ایران» در کشور آغاز می‌شود

پویش «الف، ب، ایران» در کشور آغاز می‌شود
وزیر نیرو گفت: از هفته جاری پویش «الف، ب، ایران» آغاز می‌شود و در این جهت نیز ۲۲۰ طرح بزرگ تا پایان سال جاری با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو عصر امروز در همایش ملی روز روستا و عشایر که در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های کشور و دنیا بحث دستیابی به آب سالم است.

وی گفت: دسترسی به آب در جوامع روستایی دنیا 71 درصد است و دسترسی روستاهای کشور به آب سالم 95 درصد بوده و 20 درصد از شاخص جهانی جلوتر است.

وزیر نیرو افزود: پیش از این تا قبل از دولت یازدهم هر سال 260 روستا به شبکه آب پایدار وصل می‌شود و طی شش سال گذشته نیز هر سال یک هزار و 693 روستا به شبکه آب سالم متصل شدند.

اردکانیان تصریح کرد: بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت روستایی تا پایان سال 1400 از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند و تا پایان دولت 3 هزار و 820 روستا از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در خراسان جنوبی 75.5 درصد است و از ابتدای سال 92 تاکنون نیز 207 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای آبرسانی روستایی هزینه شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همچنین در جهت انعقاد قرارداد و تفاهم نامه 500 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه طرح‌های آبرسانی در استان در نظر گرفته شده است.

اردکانیان با بیان اینکه با این اعتبار 172 روستا با 14 هزار نفر از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: از هفته جاری پویش «الف، ب، ایران» آغاز می‌شود و در این جهت نیز 220 طرح بزرگ تا پایان سال جاری با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: با توجه به این تحریم‌های ظالمانه اما همچنان چرخ توسعه کشور در حرکت است و این تحریم‌ها می‌تواند فرصت خوب و طلایی استفاده کرد./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات