۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۲۳۲۲۶
حجت الاسلام والمسلمین مدنی خبر داد؛

برگزاری دوره فقه عالی برای صاحب نظری بانوان طلبه در حوزه زن و خانواده

برگزاری دوره فقه عالی برای صاحب نظری بانوان طلبه در حوزه زن و خانواده
مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به دوره فقه عالی گفت: خواهرانی که سطح ۴ را گذرانده اند گزینش شدند تا پس از دوره‌ای ۱۰ ساله حداقل در حوزه مسائل زن و خانواده صاحب نظر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعة الزهرا(س) در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با حضرت آیت الله نوری همدانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: به لطف خدا جامعة الزهرا(س) با اقبال بسیار خوبی رو به رو است و امسال در مدت پذیرش چند برابر ظرفیت خود مراجعه کننده داشتیم و با برگزاری آزمون در 30 استان کشور و انجام مصاحبه به اندازه ظرفیت فعلی پذیرش داشتیم.

وی افزود: با احتساب طلاب پذیرش شده امسال بیش از 20 هزار طلبه در سطوح 2، 3 و 4 در بیش از 24 رشته تحصیلی مشغول تحصیل هستند، حدود هزار نفر در جامعه پرونده استادی دارند که از 600 استاد استفاده می شود و بحمدالله اکثر اساتید را خواهران تشکیل می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که حدود 50 هزار نفر از جامعة الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: امروز این افراد به عنوان مدیر حوزه های علمیه در داخل و خارج از کشور و کسوت های دیگر در حال خدمت به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به لطف الهی و برنامه های ریزی های انجام شده، در برنامه های آموزشی تحولات مثبتی صورت گرفته است و دروس همه اساتید جامعة الزهرا(س) ضبط شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است و هر استادی توسط طلاب و معاونت آموزش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر جامعة الزهرا(س) ابراز داشت: بحمدالله توانستیم تربیت مدرس را در چند رشته راه اندازی کنیم و طلابی که سطح 3 را گذرانده اند از نظر محتوایی و روشی یک سال دوره تربیت مدرس را طی می کنند تا بتوانند به عنوان استاد در جامعة الزهرا(س) ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به پیگیری دوره فقه عالی در جامعة الزهرا(س) عنوان کرد: امسال دومین سال اجرای این دوره است و خواهرانی که سطح 4 را گذرانده اند و سالیانی به تدریس دروس عالی مشغول بودند گزینش شدند تا بتوانند با گذراندن این دوره 10 ساله حداقل در حوزه مسائل زن و خانواده صاحب نظر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به وضعیت پژوهشی جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: جامعة الزهرا(س) دارای دو مجله پژوهشی است که مجوز آن از مراکز قانونی دریافت شده است و در حال اخذ مجوز برای مجله پژوهشی دیگری هستیم، همچنین 10 نشریه داخلی توسط گروه های علمی جامعه پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته برنامه مهم کتاب سال بانوان با کیفیت خوبی برگزار شد و امسال آماده می شویم تا دومین همایش کتاب سال بانوان را در سطح ملی و با زبان های فارسی، عربی و انگلیسی برگزار کنیم.

مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به فعالیت های تبلیغی این مجموعه گفت: در فضای تبلیغی توفیق داشتیم که 2 هزار مبلغ را اعزام کنیم که 300 نفر از مبلغان به بیش از 30 کشور خارجی اعزام شدند، برای ساماندهی فارغ التحصیلان داخلی و خارجی همایش هایی راه اندازی و سیستمی طراحی شد تا با جامعه الزهرا(س) در ارتباط باشند، دو دوره مجازی در دو کشور هند و لبنان برای فارغ التحصیلان در حال اجرا است.

وی افزود: به مهارت های ویژه برای طلبه ها توجه ویژه شده و 3 دوره تربیت مشاور در 2 ترم تحصیلی برگزار شده است و در حال حاضر این مشاوران در مدارس دوره های کارورزی خود را می گذارنند، همچنین دوره های تربیت مبلغ و محقق را هم داشتیم و 3 دوره تربیت محقق و پژوهشگر برگزار شده که در نوع خود یک کار ابتکاری بوده و هر 5 طلبه تحت نظر یک استاد یک سال کار تحقیقی می کنند تا توانایی آن ها رشد پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: با وجود تنگناهای جدی بودجه ای، نه تنها روند آموزشی را کاهش ندادیم بلکه به لطف الهی رشد قابل توجهی در سطوح مختلف داشته و برنامه ها به صورت متنوع رشد کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این مجموعه عظیم حوزوی، دانشکده هدی را هم داریم که بیش از 500 دانشجو در  12 رشته مشغول فعالیت هستند و محیط امن و سالمی برای خانواده های متدین فراهم شده است،  همچنین مجتمع هدی برای دانش آموزان وجود دارد و بیش از 2 هزار و 300 دانش آموز از پیش دبستانی تا دبیرستان مشغول تحصیل هستند.

مدیر جامعة الزهرا(س) ابراز داشت: بزرگترین مهدکودک خاورمیانه تحت مجموعه جامعه است و روزانه هزار کودک در آن مشغول هستند، همچنین مجتمع ورزشی کم نظیری نیز برای بانوان وجود دارد و خواهران در بیش از 20 رشته ورزشی در محیط کاملا سالم فعالیت دارند./ج

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در گذشته وسایل ارتباط جمعی، قدرت‌های سلطه گر و ظالم نبودند تا آب را گل آلود کنند و ماهی بگیرند، آن زمان قدرت در کف اسلام و مسلمانان بود.
0
0