۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۲۳۲۳۳
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی تبیین کرد؛

تأکید آیات و روایات بر نیکی کردن به پدر و مادر

تأکید آیات و روایات بر نیکی کردن به پدر و مادر
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکید قرآن بر احسان به والدین، گفت: کسی که به پدر و مادر خود نیکی کند، زندگی خوبی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به رعایت حقوق والدین اشاره کرد.

وی با اشاره به سفارش قرآن بر رعایت حقوق مادر و پدر، گفت: در قرآن توصیه شده است که حقوق این دو را رعایت کنید و نیز در قرآن می فرماید: «عبادت مخصوص خدا است» و در ادامه سفارش به عبودیت خدا به احسان به والدین سفارش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به حق فرزند بر پدر و مادر اشاره و ابراز کرد: پدر و مادر باید در زمان بارداری بر سالم نگه داشتن خود و خوراک پاک مراقبت کنند، بر فرزند خود نام نیکو بگذارند، در تأمین سلامتی فرزند کوشا باشند، بچه ها را به مدرسه بفرستند، در تربیت فرزندان دقت کنند، شغلی به فرزند داده که ارتزاق خود را به آبرومندی انجام دهد و در ازدواج او کمک کنند که این ها از وظایف اخلاقی پدر و مادر است و اگر کسی این ها را در قبال فرزند خود انجام نداد باز هم فرزند باید در برابر آن ها احسان کند.

کارشناس مذهبی افزود: در مقابل پدر و مادر هیچ ژستی نباید گرفت همچنین پدر و مادر واجب النفقه فرزند است و در ادای نفقه نباید ژست بگیرد و نیز اگر شما علم دارید نباید ژست علم خود را در برابر پدر و مادر بگیرید بلکه باید با ادب برخورد کنید.

وی به نتیجه احسان به پدر و مادر در زندگی شخص اشاره و بیان داشت: من در زندگی ندیدم کسی را که با پدر و مادر بد باشد و زندگی خوبی داشته باشد و برعکس بنابراین شما اگر پدر و مادر دارید قدر آن ها را بدانید و اگر ندارید قبر آن ها را بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به تأکید انبیا و امامان معصوم به نیکی به پدر و مادر، گفت: پیامبر(ص) فرمود: «اگر یک شب در خدمت پدر و مادر باشید ثوابش از صد شب جهاد بیشتر است.»، پیامبر با حساب حرف می زنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات