۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۳۰۴
حجت الاسلام احمدی مطرح کرد؛

فعالیت هزار و 900 مؤسسه آمریکایی برای تفرقه افکنی در عراق

فعالیت هزار و 900 مؤسسه آمریکایی برای تفرقه افکنی در عراق
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری با بیان اینکه حفظ چهره معنوی و فرهنگی اربعین حسینی بدون شک وظیفه علما و مبلغان است، گفت: دشمن در پی تفرقه افکنی در عراق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدی مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری امشب در همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین حسینی که در سالن همایش های ساختمان نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز جلوه فرهنگی اربعین برجسته شده است، گفت: حفظ چهره معنوی و فرهنگی اربعین حسینی بدون شک وظیفه علما و مبلغان است.

وی بر ضرورت رعایت احترام و تکریم قوانین و آداب و رسوم ملت عراق از سوی همه مردم ایران به ویژه علما و روحانیون تأکید کرد و ادامه داد: امروز حضور گسترده و هوشمندانه علما و فضلا در اربعین به غنای این مراسم می افزاید.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه یکی از اصول مهم در مراسم اربعین رعایت احترام مرجعیت در عراق است، تأکید کرد: ما نباید کاری کنیم که مرجعیت نجف تضعیف شود؛ امروز استقلال و هویت جدید عراق مرهون مرجعیت نجف است و ما نباید به هر دلیلی این جایگاه را مورد تضعیف قرار دهیم.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری در ادامه با تأکید بر ضرورت پاسداشت منزلت مرجعیت و علمای نجف اظهار داشت: ما هیچگونه رقابتی با حوزه علمیه نجف نداریم و مبلغان نباید مسائل اختلاف برانگیز را مطرح کنند؛ طلاب و مبلغان ما باید در برخورد با علمای عراق، شأن و منزلت آنها را حفظ کند.

وی با اشاره به مسأله لغو روادید برای زیارت عتبات و عالیات، برخی مشکلات موجود در ناوگان حمل و نقل کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این موضوع سبب می شود تا میلیون ها زائر ایرانی به سوی عراق روانه شوند و خوشبختانه پیش بینی های لازم در این جهت در عراق صورت گرفته است؛ در حال حاضر 40 هکتار به ظرفیت پارکینگ های مرزی اضافه شده است.

حجت الاسلام احمدی با ابراز خرسندی از وضعیت کنونی عراق ابراز کرد: در حال حاضر وضعیت عراق مناسب است، اما دشمن به شدت در پی اختلاف افکنی است؛ حدود هزار و 900 مؤسسه مردم نهاد از سوی آمریکا با هدف تفرقه افکنی در عراق ایجاد شده است؛ امروز اربعین یک موقعیت ژئوپولوتیک برای شیعیان در سراسر جهان ایجاد کرده است، از همین جهت دشمن همواره در پی آن است که این ظرفیت عظیم را از بین ببرد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری با اشاره به اینکه اربعین حسینی پشتوانه محکم جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: غربی ها به صراحت اعلام می کنند که عراق باید در آینده به شریک مطمئن آمریکا در خارج از ناتو مبدل شود و از همین سو مؤسساتی تشکیل داده اند تا دیدگاه های غربی را در آن ترویج کند.

وی با بیان اینکه دشمن در جهت مقابله با اندیشه مقاومت حرکت می کند، گفت: ما باید از فرقه گرایی به شدت پرهیز کنیم، زیرا دشمن در پی ایجاد گسست قومی و مذهبی است و ما باید در جهت مخالف آن حرکت کنیم./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
این آمار از کجا بدست آمده ؟
قابل استناد ها
منبع رسمی داره
0
0