۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۲۳۴۲۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
اجرای ۱۲۶۹ طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد، حمایت کمیته امداد از کودکان نیازمند و حمایت پلیس از کودکان نیازمند از جمله خبر‌های کوتاه از خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رضا شهرکی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد 35 هزار و 995 کودک نیازمند در سنین 3 تا 12 سالگی حمایت های مادی و معنوی دارد.

وی با اعلام اینکه اکنون 200 هزار خانوار شامل حدود 400 هزار نفر تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند، افزود: خانواده های تحت حمایت با داشتن 35 هزار و 995 فرزند3 تا 12 سال، حدود 9 درصد از جامعه مددجویی تحت حمایت را تشکیل می دهند.

وی با اعلام اینکه 34 هزار و 918 کودک مددجو در روستا وهزار و 77 کودک در شهر سکونت دارند بیان کرد: این کودکان به دلایلی مانند فوت پدر، طلاق، متارکه، بیماری پدر، زندانی بودن و از کارفتادگی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که باتوجه به نیازشان از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

شهرکی به قرار داشتن در فصل کسب علم و دانش اشاره و اعلام کرد: با برگزاری جشن عاطفه ها و جذب مشارکت های نیکوکاران به دانش آموزان نیازمند، هر چند نیاز هنوز وجود دارد و مشارکت خیرین در این زمینه موثر است  اما از محل جشن عاطفه ها کمکهای مناسبی صورت گرفت تا فقر مالی زمینه ای برای عدم ادامه تحصیل بعضی دانش آموزان  نشود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین برای کودکان شناسایی شده، طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می شود تا مشکلات خانواده های این کودکان در بخش های مختلف و با مشارکت خیران و حامیان این طرح زودتر و بیشتر حل شود.

وی بر توانمند کردن خانواده های تحت حمایت با ایجاد اشتغال و برخورداری از مسکن مناسب گفت و ادامه داد: در صورت استعداد خانواده به اشتغالزایی زمینه ایجاد شغل برای سرپرست و یا هریک از اعضای خانواده فراهم می شود. همچنین این نهاد درصدد است تا با ساخت و یا مقاوم سازی مسکن مناسب خانواده های تحت حمایت را خانه دار کند.

شهرکی اجرای طرح حمایت از حدود 6 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر 5 سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت خبر داد و یادآور شد: در قالب اجرای این طرح به ازای هر کودک مشمول طرح، ماهانه 100 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و روند رشد کودک هر ماه مورد نظارت قرار می گیرد.
اجرای 1269 طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد

سید حسین کرابی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال هزار و 269 طرح اشتغال برای مددجویان مستعد اشتغال و اقشار نیازمند اجرا شد.

وی با عنوان این که علاوه بر مددجویان، فرزندان و اعضای خانواده آنها و اقشار نیازمند می توانند از تسهیلات اشتغال زایی این نهاد بهره مند شوند، بیان کرد: برای این تعداد طرح  بیش از 39 میلیارد و 948 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و امدادی فراهم و پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل ایجاد شده شامل بخش های کشاورزی، دامپروری، صنفی صنعتی، صنایع دستی، خدمات و شیلات می شود، ادامه داد: طرح های اشتغال کمیته امداد با کمترین انحراف همراه است و تحت نظارت ۵ ساله کارشناسان اشتغال قرار دارد تا به خودکفایی وخوداتکایی لازم برسند.

کرابی با اشاره به اینکه مجریان در صورت نیاز می توانند از دوره های آموزش فنی و حرفه ای به صورت رایگان بهره مند شوند، اظهار کرد: تعداد افراد آموزش دیده از آموزش های مهارتی ، پایدارسازی و مقدماتی در نیمه نخست امسال چهار هزار و 750 نفر بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی خراسان رضوی بخش دیگری از خدمات اشتغال در این واحد را کاریابی برای مددجویان جویای کار خواند و افزود:  262 مددجو توسط این نهاد و با همکاری اداره کاریابی اداره کل فنی و حرفه ای نیز شاغل شدند.

وی اعلام کرد: در مدت ذکر شده با 227 دار قالی فعال هزار و 791 مترمربع قالی بافته شده است.

455 پلیس در خراسان رضوی حامی کودکان یتیم ونیازمند شدند

حسن اسلامی، رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: 455 پلیس از کارکنان ناجا در خراسان رضوی از ایتام و محسنین کمیته امداد حمایت مالی و معنوی می‌کنند.

وی افزود: این 455 نیکوکار از کارکنان ناجا در خراسان رضوی از 860 کودک یتیم و محسنین حمایت می‌کنند که 385  نیکوکار حامی ایتام و 70 نفر حامی محسنین هستند.

وی با بیان اینکه کارکنان ناجا در کنار ایجاد امنیت برای عموم مردم در طرح نیکوکارانه  اکرام ایتام و محسنین این نهاد مشارکت دارند تا فرزندان یتیم و محسنین از مسائل مالی و عاطفی کمتر رنج ببرند، ادامه داد: از 860کودک مورد حمایت توسط کارکنان ناجا 810 فرزند یتیم و 60 فرزند محسنین هستند.

اسلامی بیان کرد: همکاری کارکنان ناجا با طرح‌ مشارکتی اکرام ایتام کمیته امداد از سال 88 شروع‌شده که هرساله شاهد افزایش میزان حضور فرماندهان و نیروهای مختلف پلیس در این بخش هستیم.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی حداقل واریزی به ازای هر فرزند تحت حمایت این نهاد در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین را ماهانه حداقل۵۰ هزار تومان دانست و افزود: این حامیان در ایام و مناسبت‌های مختلف سال علاوه بر واریزی ماهیانه به دیدار فرزندان معنوی خود می‌روند و باتوجه به توانشان مشکلات آنان را مرتفع می کنند.

وی یادآور شد: استقرار پایگاه‌های جذب حامی برای طرح‌های مختلف با توجه به تقاضای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه از  13-20 مهرماه هفته ناجا نامگذاری شده است، یادآور شد: به مناسبت این هفته با ارسال پیامک، دیدار حضوری، ارسال دلنوشته فرزند یتیم به حامی و اهدای لوح تقدیر از مقام این نیکوکاران تجلیل شد.

ساخت و مقاوم سازی 774 واحد روستایی مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

محمد صحرایی، مدیر تامین مسکن کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال  774 واحد مسکن روستایی مددجویان تحت حمایت ساخته و یا تکمیل و یا مورد مقاوم سازی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: انجام خدمات امور عمرانی این نهاد برای مددجویان روستایی را شامل انجام تعمیرات تا سقف۳ میلیون تومان و مقاوم سازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض دانست که در صورت نیاز بیشتر به تسهیلات، سرپرستان خانوار به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی  افزود: در مجموع برای ساخت و یا تکمیل واحدهای روستایی مددجویان تحت حمایت بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، کمکهای خیران، تسهیلات بانکها و آورده مددجویان هزینه شد.

صحرایی با بیان اینکه حدود 85 درصد از پروژه های ساخت و تکمیل فرایند ساخت در روستاها صورت گرفته است، عنوان کرد: در نیمه نخست امسال42 واحد روستایی نیمه تمام با حدود 270 میلیون تومان و 732 واحد روستایی ساخته شده با بیش از حدود هشت میلیارد و 900 میلیون تومان ساخته و به سرپرستان خانوار واگذار شد.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد در ۶ماهه نخست امسال، در مجموع ۲ هزار و ۵۲ پروژه عمرانی برای مددجویان تحت حمایت خود در بخش های ساخت و یا خرید مسکن شهری، مقاوم سازی مسکن روستایی و تعمیرات اجرا کرده است که این پروژه ها شامل ۱۰۰۱ مورد تعمیرات، ساخت و یا خرید، ۱۶۲ واحد مسکن شهری، مقاوم سازی و تحویل  ۷۷۴ واحد مسکن نیمه  تمام روستایی و بهسازی سرویس های بهداشتی می شود.

کمک هزینه اشتغال جهت مددجویان خراسان رضوی

آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان خراسان رضوی در سال ۹۸ خبر داد.

وی به اجرای طرح معین اقتصادی در سطح استان اشاره کرد و افزود: با این طرح باید پیگیری های لازم برای ارتقاع سطح درآمد مردم محروم منطقه صورت پذیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال این نهاد در سال جاری اشاره کرد و افزود: با این میزان اعتبار زمینه اشتغال‌زایی ۱۵ هزار مددجو در استان فراهم می‌شود.

آسوده به تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به کمیته امداد شهرستان باخرز اشاره کرد و افزود: امیدوارم با این امر پتانسیل‌های خوبی برای حمایت مردم محروم منطقه و اشتغال‌زایی ایجاد شود./864/ت303/ب2

امیر خاکراه
ارسال نظرات