۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۲۳۶۷۹
مدیر کل حج و زیارت خوزستان:

ثبت نام کنندگان سامانه سماح، غرامت و خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند

ثبت نام کنندگان سامانه سماح، غرامت و خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند
حویزاوی گفت: همه کسانی که در سامانه سماح نام نویسی کردند، غرامت و خدمات بیمه‌ای را به موقع دریافت خواهند کرد.
ناصر حویزاوی، مدیر کل حج و زیارت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه تاکنون بیش از سه میلیون برای حضور در راهیپمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند، اظهار داشت: سهم استان خوزستان از این تعداد ۱۰ درصد است و ۸۰ درصد زائرانی که تاکنون عازم کربلا شدند، در حال برگشت هستند.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: هر قدر که به اربعین نزدیک می‌شویم میزان بازگشت زائران بیشتر می‌شود و با توجه به توصیه ستاد اربعین مبنی بر بازگشت زائران برای کاهش ازدحام هم اکنون شاهد تعادل در خروج و بازگشت زائران هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه زائران حاضر در کربلا هر چه زدوتر باگردند، خاطرنشان کرد: پذیرایی و امکانات و خدمات موجود مواکب جوابگوی زائران است؛ از سوی دیگر کمیته حمل و نقل پا بکار بوده و تهیه اتوبوس‌ها را  به جد پیگیر است.

حویزاوی با اشاره به اینکه شرکت‌های حمل و نقل دولتی و خصوصی با نظارت فرماندهان قرارگاه‌های شلمچه و چذابه ورود بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: بازرسان سازمان در مرز‌ها مستقر هستند تا خدمات پزشکی که از سوی بیمه ایران باید ارائه شود، را بررسی کنند.

وی گفت: با توجه به فوت بیش از ۳۰ زائر و مصدومیت بیش از ۱۵۰ زائر، بیمه ایران در همه بیمارستان‌های کشور مورد قبول قرار گرفته و همه کسانی که در سامانه سماح نام نویسی کردند، غرامت و خدمات بیمه‌ای را به موقع دریافت خواهند کرد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با اشاره به شرایط جوی کشور عراق از زائران خواست تا ساعات حرکت را به گونه‌ای تنظیم کنند که از تردد در گرما خودداری و از ماسک شخصی استفاده کنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات