۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۲۳۶۸۱
حجت الاسلام شکریان خبر داد؛

آموزش ۲۵۰ روحانی مستقر مازندران جهت حمایت از موکب‌های عزاداری

آموزش ۲۵۰ روحانی مستقر مازندران جهت حمایت از موکب‌های عزاداری
حجت الاسلام شکریان از برگزاری دوره آموزشی ویژه ۲۵۰ نفر از روحانیان مستقر و شاخص استان جهت حمایت از موکب‌های عزاداری و زائران حسینی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیأت‌های مذهبی با اشاره به در پیش بودن اجتماع عظیم اربعین حسینی، حضور میلیونی عاشقان حسینی در این حرکت عظیم را خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان علیه امت اسلامی دانست.
 
وی به استقرار موکب‌های عزاداری حسینی جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، ۲۴ مجوز برای استقرار موکب‌های عزاداری مازندران صادر شده است.
 
حجت الاسلام شکریان، خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) سعادتی بزرگ برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: این افتخار نصیب هر کسی نمی‌شود که خادم زائر امام حسین (ع) باشد پس باید قدردان چنین فرصت ارزشمندی باشیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز اربعین حسینی به یک پدیده بی نظیر جهانی تبدیل شده است، افزود: در هیچ جای دنیای چنین اجتماع خودجوش و مردمی عظیمی تاکنون دیده نشده و این تنها نشأت گرفته از جاذبه حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، اجتماع اربعین حسینی را نوعی خلق اعجاز معرفی کرد و گفت: این حرکت عظیم و میلیونی علیرغم همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان امروز جهانی شده و هر سال نیز با عظمت‌تر برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمن از گسترش روز افزون این اجتماع و حرکت مردمی به شدت هراسان و وحشت زده است، ادامه داد: همه تلاش دشمن جلوگیری از گسترش روز افزون گفتمان حسینی در جهان پرآشوب امروز است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که دنیای امروز در باتلاق فساد فرو رفته است، خاطرنشان کرد: بازگشت به معنویت و تکیه زدن بر ارزش‌های معنوی و دینی تنها راه برون رفت جوامع بشری از بحران‌ها و مشکلات امروز است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین (ع) راه سعادت و تعالی را به دنیای بشریت نشان داده است، افزود: اگر جامعه جهانی می‌خواهد از شرایط امروزی که در آن قرار دارد به سلامت عبور کند باید وارد کشتی نجات حسینی شود.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی ویژه ۲۵۰ نفر از روحانیان مستقر و شاخص استان جهت حمایت از موکب‌های عزاداری و زائران حسینی خبر داد و افزود: امروز روحانیت نقش مؤثری در رشد و گسترش فرهنگ و گفتمان حسینی در جامعه بر عهده دارد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات