۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۲۳۶۸۷
رئیس پلیس فتا زنجان هشدار داد؛

شهروندان و کاربران مراقب کلاهبرداری در ایام محرم و صفر باشند

شهروندان و کاربران مراقب کلاهبرداری در ایام محرم و صفر باشند
رئیس پلیس فتا زنجان ازشهروندان و کاربران فضای مجازی خواست مراقب کلاهبرداری در ایام محرم و صفر باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ‌دوم آدینه لورئیس پلیس فتا زنجان در خصوص جمع آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان در فضای‌مجازی، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری‌های حاصل از آن، کلاهبرداران به شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و صفر کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مانند "کمپین جمع آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان" انتشار می‌کنند، افزود: شهروندان و کاربران به هیچ عنوان به این پیام‌ها اعتماد نکنند و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند کنند، باید از طریق دفاتر مؤسسات خیریه و سایت‌های معتبر استانی اقدام نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دانلود و دریافت مطالب مذهبی و نرم افزار‌های مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند. افزود: کاربران و شهروندان باید فایل‌های مربوطه را از سایت‌های معتبر دانلود کنند؛ چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی جعلی و جهت فعال سازی برنامه، همشهریان را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌نمایند و عملاً در فرصت مناسب اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت وجه از حساب‌های بانکی مردم می‌نمایند.

وی با بیان اینکه خرید از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک می‌تواند راه را به روی افراد سودجو بسته و از به دام افتادن کاربران جلوگیری کند. افزود: هموطنان عزیز باید دقت داشته باشند، اطلاعات حساب بانکی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند، در هنگام یک خرید اینترنتی موفق و درست، ورود اطلاعات کارت خود را با رعایت ملاحظات امنیتی در درگاه اصلی بانک انجام دهند تا در دام سایت‌های جعلی و فیشینگ نیفتند.

سرهنگ آدینه لو هشدار داد: در سنوات گذشته نیز شاهد راه اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان نذری یاب بودیم که عملاً این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و آزار و اذیت برای شهروندان می‌شدند، ضمن شناسایی، برخورد قانونی با افراد مزاحم صورت گرفت.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق ۱۱۰ یا وب‌‍سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

محمود لطیف
ارسال نظرات