۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۳۷۲۸

بن سلمان دوباره به جان شاهزادگان و تاجران سعودی افتاد

بن سلمان دوباره به جان شاهزادگان و تاجران سعودی افتاد
برخی منابع از محدودیت های جدیدی که ولیعهد سعودی علیه برخی از شاهزادگان و بازرگانان و تاجران سعودی اعمال کرده است، پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا، برخی منابع از محدودیت های جدیدی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی علیه برخی از شاهزادگان و بازرگانان و تاجران سعودی اعمال کرده است، پرده برداشتند.

بر اساس گزارش الجزیره؛ شبکه های اجتماعی اسنادی منتشر کردند که حاکی از سلسله محدودیت های جدید بر تعدادی از شاهزادگان و بازرگانان سعودی است و این گواه اقدامات سرکوبگرانه جدید علیه بازرگانان و تاجران سعودی است.

طبق اطلاعاتی که ایگور اینواریوف روزنامه نگاری روسی به آن استناد کرده است و در حساب کاربری به نام دیپلماسی قدیم که زوایای پنهان سیاست داخلی عربستان را می داند، است؛ حکایت از این دارد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر دارایی های شیخ عجلان بن عبد العزیز العجلان چنگ انداخته است. وی قطعه زمینی که در شمال ریاض متعلق به عجلان است، به تملک خود درآورده است.

همچنین دارایی شرکت متعلق به حمد بن سعیدان بازرگان سعودی به فروش گذاشته شده است.

حساب کاربری دیپلماسی قدیم همچنین از تدابیر سخت گیرانه ای که ولیعهد سعودی بر نمایندگان نخبگانی که با خاندان حاکم ارتباط مستقیم دارند، اعمال کرده است مشابه آنچه در سال ۲۰۱۷ رخ داد، پرده برداشته است.

الجزیره گزارش داد: ناظران امور این اقدامات را گواه ادامه و از سرگیری تحرکاتی می دانند که بن سلمان دو سال قبل انجام داد و طی آن شماری زیادی را در هتل ریتز کارلتون به اتهام موضوعات اقتصادی حبس کرد و ثروت زیادی از این طریق به ولیعهد سعودی رسید./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات