۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۳۸۱۹
امام‌جمعه بجنورد:

دوگانه جنگ یا مذاکره جایگاهی در بین ملت ما ندارد

دوگانه جنگ یا مذاکره جایگاهی در بین ملت ما ندارد
امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز دوگانه جنگ و صلح و یا جنگ و مذاکره جایگاهی در میان مردم ما نداشته و سکه جنگ هراسی با توجه به اعتبار و اقتدار نظام از رونق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با اشاره به ادامه روند تقابلی بین ایران و جبهه استکبار، اظهار کرد: در چنین شرایطی بی‌اعتباری گفتمان سازش بیش از پیش اثبات شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد غلبه راهبردی ایران، غلبه گفتمانی است، افزود: با گذشت زمان و در حالی که در منطقه غرب آسیا و در سال‌های اخیر گفتمان تنش‌زدایی و سازش با غرب غلبه یافته بود، اکنون با ظهور و بروز ثمرات مقاومت رنگ باخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروزه در منطقه غرب آسیا طرح معامله قرن یک طرح از پیش شکست خورده است و در داخل کشور نیز چه در میان افکار عمومی و چه در میان مسؤولان کمتر کسی را می‌توان یافت که از مقاومت در مقابل فشارهای غرب سخن نگوید.

وی تصریح کرد: نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که از فاصله سال‌های 83 تاکنون اجماع ملی و انسجام اجتماعی و اتفاق گفتمانی بر مقابله با غرب بی‌سابقه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امروز دوگانه جنگ و صلح و یا جنگ و مذاکره جایگاهی در میان مردم ما ندارد. سکه جنگ هراسی از رونق افتاده و اعتبار نظام اسلامی و اقتدار گفتمانی آن در داخل و خارج مشهود است.

وی با اشاره به بی‌اعتباری غرب و آمریکا در میدان، گفت: غلبه راهبردی ایران بر آمریکا فقط در عرصه گفتمانی و راهبردی نیست، بلکه حقیقت غلبه ایران بر آمریکا را در میدان مواجهه و مقابله نیز می‌توان یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آمریکا و انگلیس که زمانی آب‌های آزاد و آبراه‌های اصلی جهان را ملک خود و به عبارتی حیاط خلوت فعالیت‌های خود می‌دانستند، به بهانه جلوگیری از صدور نفت ایران دست به راهزنی دریایی زده و کشتی نفت‌کش ایرانی را توقیف می‌کنند، غافل از اینکه سرعت عمل کم‌نظیر ایران فرصت سوءاستفاده را بر ایشان نداده و به امپراتوری دویست ساله انگلیس بر دریا پایان خواهد داد.

وی اضافه کرد: در میدان جنگ‌های نیابتی نیز گروه‌های صهیونیست ساخته تکفیری در عراق و شام و لبنان و دیگر کشورها حرفی برای گفتن ندارند و هر جا سخن از مقاومت اسلامی و کشورها و گروه‌ها و دولت‌های مقاومت است، پیروزی با این جبهه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: واقعیت این است آمریکا در ائتلاف‌سازی‌های منطقه‌ای و جهانی راه به جایی نبرده و حتی هم‌پیمانان منطقه‌ای خود را در میدان از دست داده است که یمن و حوادث سرنوشت‌ساز نمونه بارز این شکست است؛ اما در مقابل ایران موفق به تحکیم و تقویت ائتلاف‌های خود شده و توان تشکیل ائتلاف‌های جدید را هم دارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات