۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۲۴۰۹۱
آیت الله علما خطاب به دانش آموزان:

قدر حال و موقعیت خود را بدانید

قدر حال و موقعیت خود را بدانید
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان باید قدر حال و زمان و موقعیت خود را بدانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز با حضور در دبیرستان شاهد امام حسین (ع) در جمع دانش‌آموزان این دبیرستان، اظهار داشت: باید سعی کنیم که همه در خدمت این نظام و انقلاب مقتدر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: باید برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشیم، زیرا خداوند برنامه‌ریزی را به همه ما آموزش داده است.

وی با مهم دانستن فریضه نماز، تاکید کرد: اولین سوال از همه ما در قیامت می‌پرسند، نماز است، زیرا نماز ستون دین است و همین نماز است که انسان را تنظیم می‌کند.

آیت الله علما تصریح کرد: وقتی به سن تکلیف می‌رسیم، مکلف می‌شوید، لذا خداوند می‌فرماید، اول نگاهت به من باشد و در این نگاه کردن به خداوند است که شخصیت ما شکل می‌گیرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت دین، افزود: دین یک مجموعه است و آنقدر مهم است که کسی همچون حضرت سید الشهدا (ع) جان خود را برای آن فدا کرد.

وی افزود: دین عظمت می‌آورد و به همین خاطر بود که امام با تکیه بر خدا و دین توانست بدون هیچ ساز و برگی آن موفقیت‌های برجسته را کسب کند و امروز هم مقام معظم رهبری با اتکا به آن ایران اسلامی به ابر قدرت بلامنازع جهان تبدیل کرده است.

امام جمعه کرمانشاه خطاب به دانش آموزان گفت: آینده این کشور از آن شماست، بنابراین سعی کنید احکام و به‌خصوص احکام عملی اسلام را فرا بگیرید و قدر حال و زمان و موقعیت خود را بدانید.

گفتنی است، دانش‌آموزان دبیرستان امام حسین(ع) به امامت آیت‌الله علما نماز ظهر و عصر را برگزار کردند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات