۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۱۱۴
رییس انتظامات حرم امام حسین اعلام کرد؛

تمام اقدامات امنیتی برای حفاظت از زائران اربعین به کار گرفته شده است

تمام اقدامات امنیتی برای حفاظت از زائران اربعین به کار گرفته شده است
یکی از مقامات امنیتی عراق در خصوص برقراری کامل امنیت در کربلا اطمینان خاطر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، «فاضل عوز» رییس انتظامات حرم امام حسین (ع) اعلام کرد تدابیر زیادی برای محافظت از زائران و جلوگیری از ازدحام هنگام زیارت اربعین اتخاذ شده است.

فاضل عوز ضمن اعلام این مطلب افزود: حرکت زائران بسیار روان است و تدابیر امنیتی شدیدی هم اتخاذ شده است.

وی گفت: در نتیجه نشست‌های متعددی که با مقامات مختلف برگزار شد تدابیر امنیتی و غیرامنیتی زیادی اتخاذ شده است. با فرماندهی عملیات و رئیس پلیس و نیز سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در ارتباط هستیم. به همه برادران و زائران که هر لحظه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود اطمینان خاطر می‌دهیم. ورود کاروان‌های زائران به کربلای معلی و حرم امام حسین (ع) همچنان با سهولت ادامه دارد و حرکت زائران بسیار روان است. به همه زائران و جهانیان اطمینان می‌دهیم کربلای معلی در نتیجه تلاش نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی که در نجف اشرف، کربلای معلی، بابل و بغداد و... مستقر هستند، امن است.

از سوی دیگر مدیرکل حمل و نقل زمینی در وزارت حمل و نقل عراق نیز اعلام کرد وزارتخانه متبوع وی تدابیر جدیدی برای نقل و انتقال زائران و تسهیل تردد آن‌ها اتخاذ کرده است. وی به الاتجاه گفت همه بخش‌های وزارتخانه برای انتقال زائران به کربلای معلی و از کربلا به اماکن دیگر بسیج شده‌اند.

مرتضی شحمانی ضمن اعلام این مطلب افزود: همه کامیون‌ها و اتوبوس‌های وزارتخانه را برای خدمت به زائران به کار گرفته‌ایم. با وزارتخانه‌های دیگر و استانداری کربلای معلی نیز همکاری داریم. موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین نیز بی‌وقفه به فعالیت خود برای خدمات رسانی به زائران و تامین نیاز‌های آن‌ها بخصوص خوراک ادامه می‌دهند. کسانی که در موکب‌های خدمات رسانی به زائران فعالیت می‌کنند این کار را افتخاری برای خود می‌دانند.

در همین حال فرماندهی عملیات مشترک و مقامات امنیتی در استان واسط عراق پلی در مسیر زائران در منطقه النعمانیه نصب کرده اند که مسیر زائران را کوتاه‌تر و حرکت آن‌ها را تسهیل می‌کند. زائران پیش از احداث این پل شناور باید با استفاده از قایق‌های قدیمی از رودخانه‌ای که در مسیر آنهاست، عبور می‌کردند. با نصب این پل روند حرکت زائران تسهیل و تسریع شده و امنیت انتقال آن‌ها نیز افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات