۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۴۱۲۶
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی

ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی، گفت: بخش مهمی از این مؤلفه‌ها در بحث زیارت اربعین محقق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در روایات عنوان داشت: از زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در روایات به مستحب اکید یاد شده است و در ایام خاصی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اربعین افزون بر بحث زیارت تبدیل به همایش و اجتماعی بزرگ در جهان شده است، خاطرنشان کرد: شیعه و غیرشیعه از ۵ قاره جهان در کربلا حضور پیدا و صحنه‌های گویا و ارزشمندی به یادگار می‌گذرانند با این حال در بحث تمدن سازی اسلامی نیاز به مؤلفه‌های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم.

حجت الاسلام والمسلیمن حسن زاده با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های تمدن سازی اسلامی گفت: بخش مهمی از این مؤلفه‌ها در بحث زیارت اربعین محقق شده است، اجتماع، همدلی و صمیمیتی که دشمنان در پی از بین بردن آن هستند، به برکت اربعین حسینی میان مسلمانان محقق شد.

وی با اشاره به جنگ ۸ ساله تصریح کرد: اگر اربعین، حسین (ع) و سایر عتبات نبودند، جهت رفع کدورت و ناراحتی میان دو ملت ایران و عراق که از سوی دشمنان پی ریزی شد، سال‌ها طول می‌کشید.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مشاهده وحدت، صمیمیت و همدلی مسلمانان و دو ملت ایران و عراق به مناسبت اربعین برای خیلی‌ها سخت و غیرقابل باور است، عنوان داشت: زیارت اربعین باید عمق و محتوای بیشتری پیدا بکند تا شاهد تحول و تغییر رفتاری در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: برگزاری باشکوه اربعین از جنبه سیاسی افتخاری بزرگ برای شیعه است و ان شاءالله از جهت محتوایی، عمق یابد تا شاهد ارتقای فردی و اجتماعی باشیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات