۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۲۴۲۷۸
آیت الله علم الهدی:

ایستادن پای انقلاب اسلامی از درس های کربلا است

ایستادن پای انقلاب اسلامی از درس های کربلا است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ایستادن در کنار انقلاب اسلامی را از درس های کربلا بیان کرد و گفت: امروز استکبار می خواهد با شیطنت های خود مردم را دچار ضلالت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در جمع عزاداران حسینی در جوار بارگاه مطهر رضوی گفت: انقلابی امام حسین(ع) که از روز عاشورا شروع شد، در روز اربعین که اهل بیت(ع) به کربلا بر می گردد این انقلاب کامل می شود.

وی با بیان این که زیارت اربعین از علامت های خاص شیعه است، اظهار کرد: در روز اربعین که انسان شیعه موفق می شود به زیارت قبر سیدالشهدا(ع) رفته و یا زیارت اربعین را بخواند، اگر این انسان همه دوران انقلاب کربلا را با تمام نکات و جزئیات مرور کند و درخط انقلاب عاشورا قرار گیرد، شیعه و مومن کامل می شود.

آیت الله علم االهدی بذل جان برای بصیرت افزایی جامعه را از اهداف اصلی امام حسین(ع) بیان و ابراز کرد: بصیرت افزایی برای جامعه ناآگاه هدف اصلی همه فداکاری حضرت بوده است، تکلیف شیعه را ابا عبدالله مشخص کرده است و ما به عنوان شیعه امام حسین(ع) باید این خط را طی کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به فرازی از زیارت اربعین که می خوانیم««وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیكَ»، گفت: امام حسین(ع) کسی است که خود خود را در راه خداوند بذل کرد تا مردم از جهالت و گمراهی نجات پیدا کنند، منظور از «مهْجَتَهُ» خونی بسته درون کبد است و زمانی که به کبد مواد غذایی برای خون سازی نرسد، کبد این خون بسته را رقیق کرده تا خون به قلب برای پمپاژ به اعضای بدن برساند و سیدالشهدا(ع) تا آخرین قطره خون خود را نثار کرد تا نوبت به این خون بسته رسید، آب شد و در راه خدا داده شد.

وی افزود: این راه حسین(ع) است، این حضرت در ایفای رسالت بصیرت افزایی برای جامعه ناآگاه بذل مهجه کرد بنابراین انسان های با بصیرت تا این جا لازم است که برای بصیرت افزایی جامعه قیام کنند که بذل مهجه کنند.

آیت الله علم الهدی قتل پسر پیامبر را نتیجه نبود بصیرت در جامعه بیان و ابراز کرد: نقطه اصلی مقابل سیدالشهدا(ع) دستگاه حکومت نبود بلکه مردمی بودند که حکومت اموی و یزیدی با استفاده از ناآگاهی آن ها بر سرنوشت آن ها مسلط شده بودند و این مردم به خاطر جهل و بی بصیرتی در برابر اباعبدالله(ع) قرار گرفتند چنانکه مورخین گفته اند در بین لشکر عمر سعد حتی یک شامی در بین این ها نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرور عاشورا و کربلا به ما ثابت می کند اگر انسان در مسیر کسب پول، مقام و قدرت وارد شود، هیچ چیزی جلودار او نیست.

وی با اشاره به دو نماد زیاده خواهی در کربلا، گفت: شمر نماد بت پرستی سیاسی است که از خوارج بود و در پیگیری اندیشه سیاسی خود تا آن جا مقاومت کرد که پسر پیامبر را بکشد پس اگر کسی دنبال خط جریان سیاسی و حزبی می خواهد کار کند، تا این جا ممکن است که پیش رود همچنین عمر سعد نماد زیاده خواهی بود که بای رسیدن به پول و قدرت خود تا آن جا ایستاد پس انسان دنباله رو قدرت و ثروت با هر وسیله ای می خواهد خود را به اوج برساند.

آیت الله علم الهدی افزود: اربعین این ها را به ما درس می دهد که اگر زندگی و حزب سیاسی و پول و قدرت سیاسی اصل شد انسان تا همه جا دنبال رفته تا جایی که بزرگترین جنایت ها را انجام دهد اما اگر اصل رضای خدا، معاد، تعالی درجات اخروی و قرب خدا شد تا آنجا می رود که مهجه خود را بذل کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیاده روی اربعین را به خاطر عشق مردم به امام حسین(ع) بیان و ابراز کرد: بیست میلیون امروز به کربلا رفته اند، همه این ها دلباخته حسین(ع) هستند وگرنه این همه زحمت و رنج بدون عشق حسین معنا ندارد.

وی ایستادن در کنار انقلاب اسلامی را از درس های کربلا بیان و اظهار کرد: امروز استکبار می خواهد با شیطنت های خود مردم را دچار ضلالت کند تا این مردم برای دنیا از دین و انقلابی که دین را تجدید کرده و برای جهانی شدن دین گام برمی دارد، دست بردارند اما مردم ما ببینند که می توانند با پیروی از حضرت بذل مهجه کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات