۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۴۵۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

برجام هیچ اثری بر رفع مشکلات اقتصادی کشور نداشته است

برجام هیچ اثری بر رفع مشکلات اقتصادی کشور نداشته است
حجت الاسلام بابائیان گفت: علیرغم شعار‌های رنگینی که برخی ها پس از امضای برجام دادند، این معاهده نه تنها اثری بر زندگی مردم نداشت بلکه موجب افزایش مشکلات کشور شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و با بیان این که این تلاش‌ها با هدف انتقام از شکست‌های پیاپی آمریکا در برابر محور مقاومت صورت گرفته است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران شکست خورده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی مسؤولان در کشور علیرغم بدعهدی آشکار اروپا در موضوع برجام، همچنان ارتباط با این کشور‌ها تأکید دارند، افزود: نباید کشور را معطل وعده‌های دروغین چند کشور معلوم الحال اروپایی کنیم.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که تقابل مستمر و دائم هیچ گاه در سیاست خارجی کشورمان نبوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور تلاش می‌کنند رویکرد کشورمان را تقابل دائم با سایر کشور‌ها مطرح کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند خواهان تعامل سازنده با همه کشور‌ها به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در چهار دهه اخیر همواره به دنبال براندازی و ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی بودند.
 
وی با تأکید بر این که تعامل و مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برای کشورمان نخواهد داشت، ادامه داد: سیاست آمریکا در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی، براندازی و تضعیف نظام است و این مسأله در رفتار آمریکایی‌ها در چهار دهه اخیر به وضوح مشخص بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همه توان خود را در جهت براندازی نظام اسلامی به کار گرفتند، گفت: فشار‌های گسترده اقتصادی، تهدید و تحریم آمریکا همواره در جهت براندازی نظام اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها در کشور به گونه‌ای از برجام دفاع می‌کنند که خود مردم نیز به بی تأثیر بودن آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان اذعان دارند، تصریح کرد: علیرغم شعار‌های رنگینی که برخی مدیران پس از امضای برجام زدند، اما این معاهده بین المللی نه تنها اثری بر زندگی مردم نداشت موجب افزایش مشکلات اقتصادی مردم شده است.
 
وی با بیان این که امروز اغلب اقشار جامعه ما در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می‌برند، گفت: بخش مهمی از این مشکلاتی که امروز مردم ما با آن مواجه هستند نتیجه بی تدبیری مسؤولان و دل سپردن آن‌ها به وعده‌های توخالی غربی‌ها است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات