۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۵۶۳
شریعتمداری:

پیگیر مطالبات حقوقی و قانونی کارگران هستیم

پیگیر مطالبات حقوقی و قانونی کارگران هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت آذرآب اراک یکی از شرکت‌های بسیار ارزشمند و چشم و چراغ صنعت ایران است و دولت تمام قد در کنار کارگران این شرکت ایستاده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد شریعتمداری در جریان سفر به استان مرکزی پیرامون وضعیت کارگران شرکت آذرآب اراک گفت: از چند روز پیش یک سری معوقات در حقوق و مزایای کارگران شرکت آذراب که یکی از شرکت های مهم کشور است و ۳۰ درصد مالکیت و مدیریت آن در اختیار بانک کشاورزی است رخ داده بود و کارگران که نتوانسته بودند به مجموعه حقوق خود دسترسی پیدا کنند در این باره معترض بودند.

وی در ادامه توضیح داد: در این باره با نمایندگان کانون های کارگری و شورای اسلامی کار جلساتی برگزار شد تا مشکلات آنان به صورت قانونی پیگیری شود . بر مبنای همین پیگیری های قانونی اقدامات اولیه صورت گرفت و بانک کشاورزی متعهد شد نسبت به پرداخت باقیمانده حقوق و مزایای مرداد و شهریور ماه اقدام کند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از مطالبات کارگران مربوط به مالکیت این شرکت و سپردن کار به مالکان اهل است که در این زمینه نیز پیگیری های متعددی صورت گرفت و بدین ترتیب سازمان خصوصی سازی پیگیری های لازم را در این باره انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی در اراک به صورت مفصل در این باره گفت وگو شد و قرار است با نمایندگان کارگری و بازنشستگی نیز جلسه ای برگزار شود و این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.


شریعتمداری تصریح کرد: نماینده ویژه ای برای این موضوع تعیین شده است تا تعهدات مربوط به سازمان خصوصی سازی و بانک کشاورزی را پیگیری کنند و نتایج حاصله را به صورت منظم به اطلاع استاندار و ستاد اقتصاد مقاومتی برسانند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آذرآب یکی از شرکت های بسیار ارزشمند و چشم و چراغ صنعت ایران است و نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا و تعداد قابل ملاحظه ای بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان قرارداد در شرف انعقاد در این کارخانه وجود دارد.


وی تاکید کرد: در شرایط امروز کشور هم صنعت نفت و نیروی کشور به شدت به خدمات این شرکت مهم و مهندسی نیاز دارد و طبیعتا به هیچ عنوان هیچ نگرانی در تامین نیازهای کادر مهندسی ، کادر فنی و کارگران کارخانه ارزشمند وجود ندارد و دولت تمام قد ایستاده تا مشکلات این شرکت رفع شود .

شریعتمداری با بیان این که همواره در کنار کارگران هستیم مطالبات حقوقی و قانونی آنها را پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا از اقدامات غیر قانونی حمایت نخواهیم کرد طبیعتا همه کارگرانی که معترض به این مشی هستند برای پیگیری مسایل از طریق قانونی موافق هستند و همراهی لازم را دارند.

وی با بیان این که عدم پرداخت حقوق دغدغه مهمی است، اظهارکرد: به کارگرانی که در شرایط سخت زندگی می کنند حق می دهیم و قطعا از طریق رسمی مسایل آنها پیگیری می شود و هیات مدیره شرکت برای عدم پرداخت حقوق آنان مسوول است و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه بیان کرد: مطالبات این کارگران باید از طریق قانونی و نمایندگان شورای اسلامی کار پیگیری شود و همان گونه که مدیریت بانک و شرکت وعده داده امیدوارم در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی شود قطعا این مشکلات در کوتاه مدت حل می شود.

شریعتمداری با تاکید بر این که مالکیت شرکت نیز در دراز مدت حل خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد و تعالی این شرکت باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات