۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۷۹۰

وزارت خزانه‌داری آمریکا لغو تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا لغو تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا به دستور رییس‌جمهور این کشور تحریم‌های وضع‌شده علیه ترکیه را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه به دستور دونالد ترامپ تحریم‌هایی که در روز 14 اکتبر (22 مهر) به دلیل حمله ترکیه به گروههای کُرد متحد آمریکا در شمال شرق سوریه علیه  تعدای از وزارتخانه‌های و وزرای ترکیه‌ای وضع کرده بود را رسماً لغو کرد.

کمتر از یک ساعت بعد از آن‌که دونالد ترامپ در یک نشست خبری اعلام کرد فرمان لغو تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرده است، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به آتش‌بس [در شمال شرق سوریه] و به دستور رییس‌جمهور دونالد ترامپ، وزارت خزانه‌داری نام دو وزارتخانه و سه مقام ارشد کشور ترکیه را از فهرست تحریم‌ها حذف می‌کند.»

ارتش ترکیه از بعدازظهر روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» عملیاتی به‌نام «چشمه صلح» را در مناطق شمال شرقی سوریه برای مقابله با نیروهای کُرد مستقر در این منطقه آغاز کرد.

پنج روز پس از آغاز این عملیات، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مجوز اعمال تحریم سه وزیر و دو وزارت‌خانه ترکیه توسط وزارت خزانه داری آمریکا را صادر کرده است. وزرای دفاع، کشور و انرژی و همچنین وزارتخانه‌های دفاع و انرژی در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات