۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۹۸۸
در دو ماه محرم و صفر صورت گرفت؛

برگزاری مراسمات متنوع مذهبی توسط طلاب برای جذب کودکان

برگزاری مراسمات متنوع مذهبی توسط طلاب برای جذب کودکان
طلاب مدرسه علمیه خواهران باقرالعلوم(ع) در راستای جذب کودکان مراسمات متنوع مذهبی ویژه کودکان در دو ماه محرم و صفر برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از جذاب ترین جنبه های مذهب تشیع که سبب شده دین اسلام در طول این سال ها حفظ شود، مراسم های مذهبی همراه با عزاداری کردن است.

امروز برخی افراد گمان می کنند تمرکز بر روی عزاداری برای جذب جوانان سودی ندارد چه رسد به کودکان! اما تجربه هزار ساله تاریخ اسلام نشان داده عزاداری جنبه مهمی از مذهب تشیع است که حتی پیروان بسیاری از ادیان دیگر را نیز به سمت خود جذب کرده است.

به همین منظور حوزه علمیه باقر العلوم(ع) نیز در طول محرم و صفر در فرهنگ سراها، مصلی نماز جمعه، مهد آدینه و در حاشیه مراسمات حوزه برنامه های جذاب  مختلفی به همراه مراسم شعر خوانی، قصه گویی، نمایش عروسک گردانی و درست کردن کاردستی برای کودکان برگزار کرد و از ظرفیت مناسب این ایام به ویژه اربعین در راستای تزریق دینداری به قلب کودکان استفاده و بهره برداری کرد.

خواندن روضه کودکانه و قابل فهم برای مخاطبان، مراسم سینه زنی با استفاده از ظرفیت مداحان خردسال، آموزش نحوه دعا کردن از جمله برنامه های اجرا شده در این مدت بود.

محرم فرصت مغتنمی است که نباید از دست داد؛ این وظیفه طلاب است که در مجالس عزاداری بستری مناسب برای انتقال مفاهیم ارزشی و به روز برای کودکان ایجاد کنند، کودکان ما نباید احساس کنند در عزاداری‌های محرم دیده نمی‌شوند و بدون نقش هستند.

لازم است در عزاداری‌های محرم و صفر نقش و جایگاه کودکان دیده شود تا آنها بتوانند فراخور سن و سال و روحیات خود در کنار سایر همسالانشان به عزاداری بپردازند./813/پ210/ب1

برگزاری مراسمات متنوع مذهبی توسط ظلاب در راستای جذب کودکان

برگزاری مراسمات متنوع مذهبی توسط ظلاب در راستای جذب کودکان

برگزاری مراسمات متنوع مذهبی توسط ظلاب در راستای جذب کودکان

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات