۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۰۱۰

کتاب «اسلام متعلق به آلمان است» در فرانکفورت رونمایی شد

کتاب «اسلام متعلق به آلمان است» در فرانکفورت رونمایی شد
کتاب «اسلام متعلق به آلمان است» در غرفه ایران هفتادویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در آلمان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «اسلام متعلق به آلمان است» با حضور فرهنگ‌دوستان آلمانی و ایرانی، سرکنسول ایران در فرانکفورت، شهردار شهر یزد و  مسئولان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشورمان در غرفه جمهوری اسلامی ایران در هفتادویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت رونمایی شد.

حسین اوزواوس، مدیر شرکت انتشاراتی «اسلامیکا»؛ ناشر آلمانی کتاب «اسلام متعلق به آلمان است» درباره محتوای کتاب و چرایی نگارش و تألیف آن سخنانی ایراد کرد.

ناشر این کتاب اظهار کرد: بحث درباره عدم وابستگی «اسلام» به آلمان یا اتریش فاقد هرگونه مبنای تاریخی است، زیرا آثار بی‌شماری از قدمت حضور مسلمانان در سراسر جمهوری فدرال آلمان و سرزمین اتریش دیده می‌شود که در این کتاب به ثبت رسیده است.

وی در ادامه، افزود: اسلام بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ کشورهای آلمان و اتریش است. مسلمانان طی قرون گذشته در بخش‌های مختلف همانند علم و فلسفه، ادبیات و شعر، هنر و فرهنگ و کلیساها و مقبره‌ها در کشورها تأثیرگذار بوده‌اند و حتی خانواده‌های اشرافی آلمانی را پایه‌گذاری کرده‌اند که تا به امروز سلسله آنها در قید حیات است.

ناشر این کتاب ادامه داد: همچنین، در ده‌ها موزه و مکان‌های عبادتی شهرهای دو کشور آلمان و اتریش شاهد نمادهای اسلامی هستیم./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات