۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۵۰۴۹

همایش یاوران وقف در شهر بسطام برگزار شد

همایش یاوران وقف در شهر بسطام برگزار شد
همایش یاوران وقف با تجلیل از واقفان و خیران، خادمان و هیأت امناء مساجد بسطام در این شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ظهر امروز در همایش یاوران وقف شهر بسطام که در محل آستان مقدس امامزاده میرهاشم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز بسیاری از نیاز‌های جامعه در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و ... با اتکا به سنت حسنه وقف تأمین می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی با تأکید بر لزوم نگاه واقفان به نیاز‌های روز جامعه در انتخاب نیت و هدف وقف خود خاطرنشان کرد: امروز می‌توان باتوجه به تنگنا‌های اقتصادی وقف را به عنوان احسانی بی منت و صدقه‌ای جاریه، نسخه شفا بخش جامعه نامید.

وی توجه خیران و واقفان به مسائل و کاستی‌های جامعه به ویژه شهر و استان خود را گره گشای مشکلات مبتلا به امروز دانست و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در آینده ایران اسلامی نسلی خیر و واقف داشته باشیم باید فرزندانمان را از سنین کودکی با اعمال خیر به ویژه وقف به عنوان سنتی نبوی و خیری ماندگار آشنا و مأنوس نماییم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت رابطان وقف در بخش‌ها و اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: رابطان وقف با آگاهی بخشی در باب نیاز‌های روز جامعه از اشتغال، نیاز‌های بهداشتی و درمانی، قرآن آموزی تا تولید، ازدواج جوانان، مسکن و ... می‌توانند نقش بسیار مهمی را در سوق دادن نیات واقفان به سمت رفع این نیاز‌های جامعه اسلامی ایفا کنند. /۹۷۷/پ203/ب1
ارسال نظرات