۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۱۲۶
استاد حوزه علمیه:

وحدت و همبستگی رمز پیروزی مسلمانان در مقابل با توطئه دشمنان است

وحدت و همبستگی رمز پیروزی مسلمانان در مقابل با توطئه دشمنان است
استاد حوزه بدعت گذاری را حربه دشمن برای اسلام ستیزی دانست و گفت: تنها راه مقابله با این توطئه و نجات از بحران کنونی جهان وحدت و همبستگی جهان اسلام است.

حجت ااسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص)، گفت: در طول تاریخ هرگاه منحرفین و مغرضین شاهد پیشرفت اسلام و مسلمانان بودند یا می دیدند پیروان دیگر ادیان به دین مبین اسلام گرایش دارند با برنامه ریزی و توطئه مانع پیشرفت و گرایش آنان می شدند.

وی افزود: در این راستا بهتان های بزرگی بر حضرت محمد(ص) می زدند و داستانهای ناروایی علیه ایشان بیان می کردند به حدی که برخی از کاردینال‌های مسیحیت در قرن پانزدهم داستان های غیر معقول و جنون آمیزی را به قرآن و آیین پیامبراکرم(ص) نسبت می دادند.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: اما در قرن هفدهم افرادی همانند پریدو و ماراکسی چهره جدیدی از پیامبراکرم(ص) تصویر کرده و گسترش دین ایشان را به روش نوینی توجیه می کنند؛ در آثار آنها پیامبراکرم(ص) مرد بزرگی است که خداوند ایشان را فرستاده تا به وسیله حضرت مسیحیان منحرف متنبه شوند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران اضافه کرد: آنان می گویند ما یقین داریم که اگر قرآن و انجیل را به یک فرد غیر متدین ارائه دهند او بدون تردید قرآن را بر خواهد گزید، زیرا کتاب حضرت محمد(ص) در ظاهر افکاری را تعلیم می دهد که به اندازه کافی بر موازین عقلی منطبق است.

وی افزود: همچنین افراد دیگری در خصوص پیامبراکرم(ص) می گویند محمد (ص) طبعی سلیم داشت و مردی خردمند و نابغه ای فوق بشری بود؛ یک محقّق انگلیسی تبار با انتشار کتابی با عنوان آیین پیروان محمد(ص) می گوید من و برادرم از خواندن موهوماتی که مسیحیان به پیامبراکرم(ص) نسبت می دهند متعجب می شویم.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: آنان می گویند بی گمان اگر در روی زمین تنها یک دین وجود داشته باشد که دشمنانش آن را به زشت ترین شکلی تعبیر کرده باشد تا مورد تنفر دیگران قرار گیرد به طوری که یک انسان خردمند حتی از رد نوشتن بر افسانه هایی که به آن نسبت داده اند نیز ننگ داشته باشد، آن دین، دین اسلام است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران در ادامه بیان داشت: ما بیهوده کوشیده ایم مسلمانان را بد نام کنیم، آنان فضائلی دارند که ما باید بر آنها رشک بریم؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: هر کس پیروان مذاهب دیگر را تهمت زند در روز قیامت با تازیانه های آتشین مجازات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام برای تمامی شئون زندگی بشری برنامه دارد و پیوسته می خواهد بشریت رو به تکامل باشد، گفت: اسلام دین نوع دوستی و در صدد پرورش صفات انسانی است.

حجت الاسلام مظفری میانجی در پایان خاطرنشان کرد: بدعت گذاری حربه دشمن برای اسلام ستیزی است و تنها راه مقابله با این توطئه و نجات از بحران کنونی جهان وحدت و همبستگی جهان اسلام است؛ بنابراین مسلمانان با تمکین از دستورات الهی از مواضع اسلام دفاع کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات