۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۱۴۱
هانی زاده:

عراق به سوی درگیری‌های طایفه‌ای و تقابلات سیاسی پیش می‌رود

عراق به سوی درگیری‌های طایفه‌ای و تقابلات سیاسی پیش می‌رود
هانی زاده گفت: عراق به سوی درگیری‌های طایفه‌ای و تقابل جریان‌های سیاسی پیش می‌رود و قطعا شاهد تشدید تظاهرات خواهیم بود.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به از سرگیری دوباره تظاهرات در عراق خاطرنشان کرد: این تظاهرات حتی به شهر‌های مذهبی سرایت کرده و به نظر می‌رسد که در حال خارج شدن از مسیر اصلی صلح آمیز و مسالمت آمیز است.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: طی یک سال اخیر عزت ابراهیم الدوری، معاون سابق صدام حسین، سه بار در الانبار با نمایندگان سفارت آمریکا دیدار و گفتگو کرد و تظاهرات از همان زمان پی ریزی شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: نقشه بر آن است تا تظاهرات در عراق با خشونت و درگیری‌های داخلی رخ بدهد و مطالبات به ظاهر مشروع مردم، سمت و سوی خشونت آمیز به خود گرفته و شعار‌های سیاسی سر داده شود.

هانی زاده با بیان اینکه در ورای تظاهرات عراقی‌ها سفارت آمریکا و حزب بعث وجود دارد، افزود: مطالبات مردمی کاملا مشروع است، اما طرح مسائل سیاسی و شعار‌های سیاسی گویای هدایت چنین مطالبات مشروعی از سوی حزب بعث به سوی خشونت خواهد بود.

وی گفت: عراق به سوی درگیری‌های طایفه‌ای و تقابل جریان‌های سیاسی پیش می‌رود و قطعا شاهد تشدید تظاهرات برای سرنگونی و ناکارآمد نشان دادن دولت عبدالمهدی خواهیم بود ضمن اینکه جریان‌های سیاسی خاصی خواهان قطع روابط ایران و عراق هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به وعده‌های عبدالمهدی مبنی بر تغییر در ساختار حکومت گفت: باید به عبدالمهدی زمان بیشتری برای عمل به وعده‌ها داده شود، اما حمله به مراکز حشد شعبی و ترور شخصیت‌های تأثیرگذار جبنش‌های مردمی همچون فرماندهان حشد شعبی و عصائب اهل الحق نشان می‌دهد که برخی جریان‌ها نمی‌خواهند عبدالمهدی به سیاست هایش ادامه بدهد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات