۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۴۶۱۳
کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

بزرگنمایی اعتراضات لبنان و عراق، توطئه سعودی آمریکایی برای مخفی کاری شکستها

بزرگنمایی اعتراضات لبنان و عراق، توطئه سعودی آمریکایی برای مخفی کاری شکستها
سعیداوی گفت: هماهنگی میان سیاستمداران و رسانه‌های سعودی و آمریکایی، تا حدودی آن‌ها را در انحراف افکار عمومی از شکست هایشان به اوضاع لبنان و عراق موفق کرد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شکست‌های آمریکا در سوریه و عراق، و عربستان سعودی در یمن اظهار داشت: قطعا این دو کشور با چنین شکست‌هایی دست به حرکت‌هایی ایذایی می‌زنند و در این باره برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایشان دست به چنین حرکاتی زدند و با بسیج رسانه ای، شکست‌ها را به پیروزی تبدیل می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رسانه‌های آمریکایی و سعودی توجه شان را معطوف به اعتراضات عراق و لبنان کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی میان سیاستمداران و رسانه‌های سعودی و آمریکایی، تا حدودی در انحراف افکار عمومی از شکست هایشان به اوضاع لبنان و عراق موفق عمل کردند.

سعیداوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در همه جهان وجود دارد، تصریح کرد: در کشور جنگ زده عراق، مشکلات زیرساختی بوده و خدمات مورد نیاز ملت عراق تأمین نشده است؛ از این رو عراقی‌ها حق اعتراض به نبود خدمات را دارا هستند، عراق با کیفیت‌ترین نفت جهان را تولید و روزانه ۵ میلیون بشکه صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ میلیون بشکه نفت صادراتی برای مدیریت کشور‌هایی با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری است، گفت: این سؤال پیش می‌آید که چرا عراق با کمتر از ۶۰ میلیون نفر نمی‌تواند با صادرات نفتی مدیریت شود؟ اعتراضات عراقی‌ها به حق، اما در زمان نامناسب صورت گرفت که با هدایت علما، سیاسیون و فرهیختگان عراقی، هدایت و مدیریت شد با این حال سعودی‌ها و آمریکایی به تشدید اعتراضات در عراق خواهند پرداخت.

کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با اعتراضات موجود در لبنان بیان داشت: لبنانی‌ها هرگز با آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت همراهی نکردند و همیشه حامی مقاومت هستند؛ از این رو طبیعی است با اوضاع موجود اعتراضاتی با هدایت وهابیت خبیث و آمریکای جنایتکار صورت بگیرد.

هانی زاده اضافه کرد: اعتراضات لبنانی ها، مسالمت آمیز و خارج از هرگونه شورش است و به زودی نقش آمریکا و عربستان سعودی در دامن زدن به اوضاع جاری لبنان را متوجه خواهند شد.

وی ابراز امیداوری کرد تا اعتراضات لبنانی‌ها منجر به سقوط دولت کنونی نشود چرا که هر دولتی سر کار بیاید یک سال وقت لازم دارد تا استقرار پیدا کند و قطعا وضعیت بدتر می‌شود.

کارشناس مسائئل غرب آسیا با بیان اینکه صنعت گردشگری منبع درآمد لبنان است، خاطرنشان کرد: ادامه اغتشاتشات و اعتراضات چنین صنعتی را فلج می‌کند و امکان مدیریت اقتصادی لبنان از بین می‌رود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات