۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۵۱۵۶

تسلیت حزب‌الله لبنان به رهبری در پی درگذشت مورخ شیعه

تسلیت حزب‌الله لبنان به رهبری در پی درگذشت مورخ شیعه
حزب‌الله لبنان در پی درگذشت علامه سیدجعفر مرتضی عاملی، طی بیانیه‌ای درگذشت این عالم و مورخ شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب‌الله لبنان در پی درگذشت علامه سیدجعفر مرتضی عاملی، طی بیانیه‌ای درگذشت این عالم و مورخ شیعه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مد ظله العالی) تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: علامه عاملی فقیه مجتهد، پژوهشگری دقیق، نویسنده‌ای زبردست، استاد و پدری مربی برای نسلی از علما بود و در تمام مراحل زندگی پشتیبان مقاومت اسلامی و جهاد در لبنان به شمار می‌آمد.

این بیانیه حاکی است: بدون شک درگذشت این عالم شیعه خلأ بزرگی برای حوزه‌های علمیه، مراکز پژوهشی و محافل علمی است و بسیاری از کسانی که او را دوست داشته و از بیاناتش برخوردار می‌شدند، جای خالی وی را حس خواهند کرد.

در ادامه بیانیه تأکید شده است: حزب‌الله لبنان ضمن تسلیت درگذشت علامه عاملی به امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، همه مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) و خانواده این عالم شیعه، از خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن مرحوم را خواستار است.

حزب‌الله لبنان همچنین با دعوت از مؤمنان برای شرکت در مراسم تشییع این مورخ برجسته شیعه اعلام کرد: این مراسم امروز، پنجم آبان ساعت ۱۰ صبح به وقت لبنان از مجمع «امام کاظم(ع)» منطقه «ماضی» لبنان آغاز می‌شود و پیکر علامه عاملی بعد از ظهر امروز به سمت زادگاهش در «عیتا الجبل» تشییع و در این منطقه به خاک سپرده می‌شود.

یادآور می‌شود علامه «سیدجعفر مرتضی عاملی» از روحانیون حوزه علمیه لبنان و قم و متخصص در تاریخ اسلام و تشیع دیروز، چهارم آبان‌ماه پس از یک دوره بیماری در بیمارستانی در بیروت درگذشت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات