۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۶۲۵۲۶۴
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

وجود برخی مشکلات سبب غفلت از هجمه‌های اعتقادی دشمن نشود

وجود برخی مشکلات سبب غفلت از هجمه‌های اعتقادی دشمن نشود
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با تأکید بر هوشیاری نسبت به تلاش دشمن برای ضربه به اعتقادات جامعه گفت: مشکلات دیگر سبب نشود که از هجمه های اعتقادی دشمن غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) که در بیت آیت الله فقیهی برگزارشد، با اشاره به جهل و آثار آن گفت: بسیاری از مشکلات دنیا بر اثر همین جهل است چرا که عامل به هم ریختگی، انحراف و رخ نمایی باطل در جامعه محسوب می شود.

وی افزود: جهل سرمنشأ همه مشکلات و انحرافات است و قرآن کریم 58 اثر را برای جهل می شمارد که کفر، شرک، بدعت، لجاجت و تعصبت های غلط از جمله آن ها به شمار می رود، بارزترین و مهم ترین اثر جهل اعتقادات غلط است چرا که اگر عقاید غلط در جامعه پیدا شود اخلاق، عقاید صحیح و احکام شرعی و رفتارهای عقلانی از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه رستگار و سعادتمند از جهل پرهیز می کند، اظهار داشت: گاهی انسان عقاید باطل خود را برای سلطه و اشراف بر مردم در جامعه رواج می دهد، همواره در طول تاریخ کسانی بودند که با عقاید باطل، سلطه بر مردم را دنبال می کردند.

وی ادامه داد: در زمان امام رضا(ع) اتفاقاتی رخ می دهد که حضرت باید در برابر همه افکار و انظار متفاوت رفع شبهه و فتنه کند و روشنگری انجام دهد، گاهی کسانی هستند که به اختلافات مذهبی دامن می زنند تا بستر پیشرفت خود را فراهم کنند و به اهداف خود برسند، با روی کار آمدن مأمون مذاهب و ادیان ابراز عقیده می کردند و کتب غیر اسلامی ترجمه شد و رواج پیدا کرد و دنبال این بودند که مکتب حق را در دل انسان ها بمیرانند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به فتنه های علمی در دوران مأمون ابراز داشت: فتنه های علمی کمتر از فتنه های خیابانی و جنگی نیست چرا که عقیده انسان را تغییر می دهد، گاهی بستر فتنه علمی برای دشمنان و بدخواهان اسلام مناسب بود تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی عنوان کرد: تنوع مناظرات امام رضا(ع) شهادت بر این می دهد که حضرت با چه جماعت و افکاری مواجه بودند، مأمون عباسی با دسیسه های علمی سعی در آسیب زدن به اسلام و علمیت اهل بیت(ع) داشت تا اهل بیت طاهرین دیگر مرجعیت نداشته باشند اما با احاطه کامل عالم آل محمد(ع) در این هدف شوم خود ناکام ماند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروز هم باید نسبت به فعالیت های بدخواهان برای ضربه زدن به اعتقادات جامعه هوشیار باشیم و مشکلات دیگر سبب نشود که از هجمه های اعتقادی دشمنان غفلت کنیم.

وی اضافه کرد: عالمان باید نسبت به مسائل زمان خود آگاه بوده و مرزبان اعتقادات جامعه باشد و اجازه ندهد که هجمه های دشمن نسبت به اعتقادات مردم به هدف بنشیند، اگر جامعه خالی از علمایی باشد که دلسوز عقاید مردم هستند دچار مشکلات جدی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: مأمون سعی کرد افرادی را جمع آوری کند تا راه نفوذ امام رضا(ع) بر جامعه را ببندد اما حضرت با اتقان علمی و بیان مستحکم تأثیرگذاری فراوانی داشتند و حتی سبب تغییر نظر افراد لجوج و متعصب شدند.

وی افزود: امام رضا(ع) همچنین زمینه را برای جامعه منتظر برای امام غایب آماده کردند و با علم الهی و تسلط خود بر توطئه ها چیره شدند و با سخنان خود مردم جامعه به ویژه مسلمانان را نسبت به توطئه های دشمنان بیدار کردند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
محمد قمین
ارسال نظرات