۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۵۱۱۰
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

از همه ظرفیت های حوزه قم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده شود

از همه ظرفیت های حوزه قم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده شود
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین به تشریح فعالیت های این مجمع در راستای تحقق بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: تمرکز مجمع عمومی بر تحقق منویات رهبری در این بیانیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین عصر امروز در نخستین جلسه نمایندگان نهادهای حوزوی که در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز باید از همه ظرفیت های حوزه علمیه قم در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید استفاده شود، گفت: ما باید در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب افق فعالیت های خود را مشخص کنیم.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع عمومی جامعه مدرسین در زمینه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: ما سعی کرده ایم در راستای این بیانیه در چهار بخش تبیین اهمیت بیانیه، استخراج موضوعات و محتوای بیانیه، فراخوان مقالات و نشست های علمی با محوریت وظایف حوزه و روحانیت جریان سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی خاطرنشان کرد: ما نباید محورهای بیانیه گام دوم را به صورت نقطه ای ادامه دهیم، بلکه باید به صورت جریان سازی حرکت کنیم؛ در این راستا با مراکز علمی، اساتید، نخبگان و تشکل های حوزوی جلساتی تدارک دیده شده است و به زودی برگزار خواهد شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه برخی از موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب را باید به صورت فصلنامه تبیین کرد، افزود: این بدان جهت است که نمی توان آن بخش ها و موضوعات را از طریق جلسات و همایش ها مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: موضوعاتی که با آن مواجه هستیم عبارت از راه های تحقق موضوعات بیانیه گام دوم با تکیه بر ارائه طرح های مدون و راه های عملی شدن توصیه های هفت گانه بیانیه با عنایت به ارائه الگو است و ما باید با دیدگاه الگو محور این بیانیه را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به اینکه مجمع عمومی جامعه مدرسین در زمینه بیانیه گام دوم اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، ابراز داشت: تمرکز مجمع عمومی بر روی تحقق بیانیه گام دوم است؛ در این راستا 10 عنوان مشخص شد و با همکاری دوستان 10 کمیته تشکیل شده است و 100 نفر از اساتید حوزه در این کمیته ها در حال فعالیت هستند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات