۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۴۱۸
شریعتمداری:

با معافیت از حق بیمه کارفرما کمک جدی برای به کارگیری معلولان می شود

با معافیت از حق بیمه کارفرما کمک جدی برای به کارگیری معلولان می شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با معافیت از حق بیمه کارفرما کمک جدی برای به کارگیری معلولان می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، اظهارداشت: امروز آیین نامه اجرایی ماده ۹، ۱۲ و ۱۳ تصویب شد و آیین نامه ۹ به استفاده از معافیت پرداخت هزینه‌های تحصیلی آموزش عالی معلولانی که به مراکز آموزش عالی دسترسی دارند مربوط می‌شود و ماده ۱۲ به پرداخت یارانه‌ای کارفرمایانی مرتبط است که برای ارتقای سطح کارآیی و توانمندسازی معلولان، آنها را در واحدهای تولیدی خود به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ماده ۱۳ نیز مربوط به کمک به حق بیمه سهم کارفرمای معلولانی است که در واحدهای تولیدی به کار گرفته می‌شوند؛ با معافیت از حق بیمه کارفرما کمک جدی برای به کارگیری معلولان می شود.

وزیر کار در ادامه درباره منابع اختصاصی لایحه بودجه ۱۳۹۹ در بحث اشتغال، گفت: هنوز لایحه‌ای به مجلس ندادیم اما مصمم هستیم اعتبار مورد نیاز برای بند الف تبصره ۱۸ قانون را با به صورت کامل و جامع و از منابع قابل تحقق تامین کنیم.

وی افزود: همچنین در صدد هستیم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با کمک مجلس شورای اسلامی منابع درآمدی مطمئن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کنیم.

شریعتمداری درباره استخدام خبرنگاران و فعال فضای مجازی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی از این افراد در دوره‌های قبل در وزارتخانه مشغول به کار بودند. مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای شرکت‌های زیرمجموعه متعددی است و به طور طبیعی در بخش روابط عمومی و ارتباطات خود از اشخاص باتجربه استفاده می‌کند.

وی اظهارداشت: عمده استخدام‌ها براساس قراردادهای موقت و دائمی است و استخدامی رسمی دولتی نیست و این طبیعت سازمان های دولتی است که این کار را انجام می‌دهد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات