۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۲۵۴۵۳
استاد درس خارج حوزه:

موضوع استقامت و فقه مقاومت توسط حوزویان در جامعه تبیین شود

موضوع استقامت و فقه مقاومت توسط حوزویان در جامعه تبیین شود
آیت الله فاضل‌لنکرانی توفیق در سیاست و اقتصاد را در گرو مقاومت صحیح دانست و گفت: لازم است امروز موضوع استقامت و فقه مقاومت توسط مراکز پژوهشی حوزوی در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با دکتر جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به موضوع امنیت و اهمیت آن در جامعه اظهار داشت: اساس دین و دستورات دین در همه ابعاد چه در ابعاد فردی و چه اجتماعی و سیاسی بر پدافند غیر عامل است.

وی افزود: اساسا دلیل نیاز به ولی فقیه در جامعه همین موضوع امنیت است، از این رو شما می‌ بینید به دلیل فقدان همین عنصر در برخی کشورها چه مشکلات زیادی به وجود آمده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: غیر از موضوع هدایت و مسائل دینی دیگر، خداوند برای وجود امنیت در جامعه بحث ولایت فقیه را قرار داده است چراکه نبود امنیت، سیاست و اقتصاد را نیز مختل می‌ کند.

وی با اشاره به این که در قرآن کریم یک صفحه کامل در مورد بحث قرض دادن و مباحث مربوط به آن از جمله نوشتن معامله و شاهد گرفتن مطرح شده است، گفت: بسیاری از این نزاع هایی که در زمینه معاملات و خرید و فروش ها در جامعه وجود دارد و به مراکز قضایی کشیده می‌ شود در نتیجه همین اعتماد های بیجا و نگرفتن سند از طرف مقابل و در یک جمله نبود امنیت در معاملات است.

آیت الله فاضل‌لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اگر این مسأله را در جامعه مطرح کنیم و دستورات دینی را جا بیاندازیم خیلی از این اختلافات و مسائل، موضوع پیدا نمی کند.

وی با اشاره به مسأله استقامت و مقاومت در کلام رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز با این روش جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را زمین گیر کرده اند؛ بنده هم بارها پیشنهاد داده ام مسأله فقه مقاومت در کشور تبیین شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که توصیه های رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به اقشار مختلف کشور در موضوع مقاومت قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این که چطور مقاومت باید پایدار بماند و چه چیزی به آن صدمه می‌ زند باید تبیین شود تا خدایی ناکرده این ها به وجود نیاید.

وی در ادامه ضمن انتقاد از گران شدن نان یادآور شد: یک موضوع به نظر ساده و اما مهم همین است که این روزها نان در کشور گران تر شده است درحالی که کل جامعه با نان سفره های خود را کامل می‌ کنند، این کار خوبی نبود و امام راحل نیز آن روز با گران شدن نان مخالفت شدیدی کردند، چراکه شاید از همین راه نیز مقاومت مردم شکسته شود.

آیت الله فاضل‌لنکرانی تأکید کرد: اساس مقاومت ما خداوند است و اساس مقاومت فکر و قدرت نظامی ما، ایمان ما است که پدافند باید برای این مسائل فکر کرده و برای رسانه طرح بدهد، یعنی آن چیزی که موجب است ایمان مردم و نسل آینده را با خطر مواجه می‌ کند نقشه بدهد و برای آن راهکار ارائه بدهد.

وی ضمن ابراز خرسندی از داشتن رهبری بیدار و هوشیار در کشور و با اشاره به این که در کشور ما رهبر معظم انقلاب به موضوع مقاومت کاملا واقف هستند، خاطرنشان ساخت: در این زمان به شکل دیگر بحث مقاومت واجب تر، دقیق تر و قوی تر از دوران گذشته است و روز به روز ابعاد این مسأله بیشتر پی برده می‌ شود.

آیت الله فاضل‌لنکرانی در ادامه اظهارات خود در این دیدار بیان داشت: گاهی انسان فکر می‌ کند که چه فتنه هایی در ذهن دشمن برای آینده این کشور و نظام و انقلاب وجود دارد که نمونه آن را در کشور عراق دیدید، از این رو باید از قبل برای آن برنامه ریزی شود و این کار مهم پدافند غیرعامل است./1330/ج

ارسال نظرات