۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۲۵۴۵۷
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

دریافت سند برای بیش از ۱۸ هزار رقبه در مازندران

دریافت سند برای بیش از ۱۸ هزار رقبه در مازندران
حجت الاسلام حیدری از ثبت بیش از ۱۴ هزار موقوفه در استان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای بیش از ۱۸ هزار رقبه سند دریافت کردیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام روحانی نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف استان در ساری، بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات با هدف پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه تأکید کرد و گفت: اطلاعات گذشته نمی‌تواند برای پاسخ به نیاز‌های امروز کارساز باشد.
 
وی با بیان این که فعالیت در مجموعه‌ای همچون اوقاف از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: به همین دلیل مدیران اوقاف باید در سطح شهرستان‌ها نسبت به سایر نهاد‌ها سرآمد باشند.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد بر ضرورت تعامل سازنده مدیران شهرستانی با هدف پیشرفت در کار‌ها تأکید کرد و گفت: سرمایه انسانی در سازمان اوقاف یکی از بزرگترین سرمایه‌ها است که باید در جهت حفظ آن تلاش شود.
 
مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف، تمرکز زدایی را از جمله برنامه‌های مهم این سازمان اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکلات و کمبود نیروی انسانی که در سطح سازمان اوقاف وجود دارد نیاز داریم از همین ظرفیت فعلی به نحو مطلوب بهره گیریم.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه با اشاره به این که سیزده اداره و هفت نمایندگی در سطح استان فعال است، گفت: تعداد موقوفه‌ها و امامزاده‌های برخی شهرستان‌های مازندران به اندازه پنج استان کشور است.
 
وی بر ضرورت راه اندازی ادارات اوقاف در سایر شهر‌های استان نیز تأکید کرد و افزود: علاوه بر این نیز باید برخی نمایندگی‌های فعال در مازندران ارتقاء پیدا کنند.
 
حجت الاسلام حیدری همچنین از ثبت ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود بیش از ۲۰۰ هزار رقبه در استان، با تلاش‌های صورت گرفته برای بیش از ۱۸ هزار رقبه سند دریافت کردیم.
 
وی با بیان این که اوقاف مازندران از نظر تعداد موقوفات و بقاع متبرکه جزء استان‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته بیش از ۸۳ میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات در بخش‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی و درمانی هزینه شده است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود، اجرای برنامه‌های عمرانی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان را دیگر برنامه‌های این سازمان در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: در همین راستا ۱۳۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا و یا آغاز می‌شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات