۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۵۴۲۴
رییس اداره اواقاف میاندرود:

وقف بهترین ظرفیت در گسترش فرهنگ اهل بیت در جامعه است

وقف بهترین ظرفیت در گسترش فرهنگ اهل بیت در جامعه است
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندرود، وقف را بهترین ظرفیت در نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد حسین فاضلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود امروز در جمع دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان، دانش آموزان و فرهنگیان را بهترین سفیران وقف معرفی کرد و گفت: طبق حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) انسان با سه عمل صدقه جاریه که همان وقف است فرزند صالح و علم سودمند هرگز نمی‌میرد.
 
وی با بیان این که وقف در همه ادیان وجود دارد و محدود به جهان اسلام و متمولین و ثروتمندان نمی‌شود، افزود: هر دانش آموز هم می‌تواند واقف باشد همانند اینکه یک کتاب برای مطالعه وقف کتابخانه کند.
 
رییس اداره اوقاف وخیریه میاندرود، وقف، واقف، موقوفه، موقوف علیهم و اوقاف را از ارکان وقف معرفی کرد و گفت: همه این مسائل با هم وقف را تشکیل و در ماندگاری آن موثر هستند.
 
وی، وقف را نوعی احسان در زندگی دانست و گفت: انجام هر کار خیر و نیکی در زندگی دنیوی و حیات بعد از مرگ ماندگار و ابدی خواهد بود.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود با بیان این که وقف می‌تواند گره گشای مسایل مهم کشور جامعه باشد، افزود: وقف ظرفیت مهمی در جهت رفع مشکلات فرهنگی. اجتماعی، اقتصادی، علمی و آموزشی خواهد بود.
 
وی با بیان این که امروز نیازمند ورود وقف به مسایل روز جامعه هستیم، بیان داشت: وقف باید در حوزه‌هایی نظیر مسایل پزشکی، درمانی، کمک به محرومان، محیط زیست، ترویج قرآن و اهل بیت (ع)، مبارزه بافرهنگ غرب و ترویج حجاب اسلامی ورود پیدا کند.
 
وی با تاکید بر این که واقف با وقف خود با خدا معامله می‌کند و یقین دارد که این معامله سودمند است و ضرری ندارد، تصریح کرد: بهتربن باقیات و صالحات برای انسان وقف است که ثوابش تا ابد به حساب انسان منظور خواهد شد.
 
فاضلی با بیان این که مهر وقف بر روی اموال و دارایی‌ها ضامن بقای آن است خاطرنشان کرد: انسان با وقف اموال و دارایی‌های خود در حقیقت از بند مادیات رهایی پیدا کرده و دنیا و آخرت خود را تضمین خواهد کرد./۹۵۰/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات