۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۵۷۹
زادمهر:

برخی می خواهند عناصر فتنه را به عنوان هیأت علمی در دانشگاه روی کار بیاورند

برخی می خواهند عناصر فتنه را به عنوان هیأت علمی در دانشگاه روی کار بیاورند
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد که شفافیت آرای نمایندگان آزمون بزرگی برای مجلسی ها در انتخابات پیش رو است و ملت کسانی که شفافیت ندارند را حذف می کنند.

به گزارش حبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران گفت: شهید بهشتی فرمودند «یک ملت انقلابی و زنده حتی یک لحظه هم در دفاع از خودش و تلاش برای به زانو در آوردن دشمن نباید درنگ کند».

وی ادامه داد: ابتدا باید به عنوان یک شیعه علوی بر خود ببالیم که هر سال در اربعین حسینی جمعیت میلیونی از سراسر جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان برای تجدید میثاق با آن امام شهید به راه افتاده و خود را به کربلای معلی می رسانند؛ باید قدردان مردم شریف کشورمان و جوانان چه آنهایی که سختی ها را به جان خریده و این مسیر را تا قبله عشق پیمودند و چه موکب داران و هیأتی های ایرانی و ملت شریف عراق که پذیرای زائران امام حسین(ع) بودند باشیم.

زادمهر تأکید کرد: 13 آبان یادآور حضور دانشجویان و دانش آموزان در کنار سایر اقشار ملت ایران در راه مبارزه با طاغوت و استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی است؛ جنبش دانشجویی مسلمان ایران با درک ضرورت مبارزه با استکبار در 13 آبان 58 اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کرده و اسنادی را انتشار داد که همه و همه خیانت های آن شیطان بزرگ در حق این مردم مظلوم را افشا کرد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: امروز خیانت های آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای اش بیش از پیش بر مردم با خروج یکجانبه از برجام و تحریم های ظالمانه ثابت شده است، اما متأسفانه آقایان همان خط و مشی گذشته را مد نظر داشتند، یعنی همه چیز حتی از آب خوردن مردم تا بودجه مملکت را به توافق با غرب گره زده و پیگیر هستند تا توافقی جدید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ برای چیست؟ آیا برای آن نیست که درس بگیریم؟ ما از برجام درس گرفتیم یا خیر؟ ما از خیانت آمریکا درس گرفتیم یا خیر؟ این ها سؤالاتی است که در مذاکرات جدید باید مطرح شود، زیرا گویا فراموش شده است.

زادمهر عنوان کرد: باید در نظر داشت آمریکا و آن رییس جمهور بیگانه اش هر آنچه داشتند گذاشتند، اما جمهوری اسلامی به فضل الهی هم چهل سالگی خود را پشت سر گذاشت و هم با تمام قوا بحران ها کنترل کرده و رو به جلو می رود و سیاست فشار حداکثری آنها را به گفته کارشناسان خودشان تبدیل به هیچ کرده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ابراز کرد: از مسؤولان انتظار می رود با توجه به بازی مسخره اروپا و خروج آمریکا از برجام و نرسیدن جمهوری اسلامی به منافع حاصله گام های پیش رو برای خروج از برجام را محکم تر برداشته و مرحله چهارم قطعاً باید با افزایش سطح غنی سازی تا 20 درصد و یا حتی بیشتر باشد تا غرب بداند جمهوری اسلامی با احدی بر سر منافع ملتش شوخی ندارد.

وی اظهار داشت: در همین شرایط باید پرسید آقایان مشکلات بانکی و ارزی را به تصویب چه لوایحی گره زده اند؟ در حالی که رهبر معظم انقلاب همواره بر مسأله مبارزه با فساد و استکبارستیزی تأکید دارند برخی مسؤولان اصرار دارند حرف خود را بر کرسی نشانده و بخش دیگری از منافع ایران را بر باد دهند.

زادمهر گفت: اصرار بیش از حد و تحمیل فشار بر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح FATF و پالرمو ما را به یاد فشارها و تحمیل فشار بر مجلس در سال 94 و تصویب برجام می اندازد؛ راضی نگه داشتن غرب در شرایط فعلی برجام قطعاً یک اشتباه بزرگ در سیاست خارجی کشور است که دیری نخواهد انجامید که آقایان به پیامدهای ناگوار آن اعتراف و آن را تقصیر نظام خواهند دانست و به راحتی از زیر بار مسؤولیت ضربه به کشور شانه خالی می کنند.

وی ادامه داد: آقایان مسؤولی که همه را به جز اشتباهات خودتان مانع کارتان می بینید بدانید ما مانع کار شما نیستیم، بلکه مانع ضربه به اقصاد و معیشت مردم و ضرر به کشور هستیم؛ آقایان اندکی از محور مقاومت عبرت بگیرند و ببینند یمنی ها با دستان خالی در مقابل گاو شیرده چه کارهای با عظمتی انجام می دهند و بزرگترین تأسیسات نفتی آمریکا را با خاک یکسان می کنند و عربستان جرأت پاسخ دادن ندارد.

زادمهر خاطرنشان کرد: حضور ما در منطقه جدای از این که وظیفه شرعی ما در قبال کمک به مسلمانان محسوب می شود تأمین کننده امنیت کشور بوده و درگیری ها را کیلومترها دور تر از مرزهای کشور دور می سازد؛ اگر برخی حضور ما در منطقه را درک نمی کند باید گفت که از دیپلماسی هیچ نمی داند.

وی ابراز کرد: از دولت انتظار می رود از فتوحات سردار عزیز ملت ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی استفاده کرده و حال که زمینه سرمایه گذاری و حضور در بازارهای منطقه پس از جنگ های طولانی با داعش در سوریه و عراق وجود دارد اقدام جدی داشته باشد تا شاهد رونق صنعتمان باشیم.

زادمهر بیان کرد: در بحث شفافیت باید تأسف عمیق خورد به حال نمایندگان مجلس و نمایندگانی که اینچنین در مقابل فهم مردم مقاومت می کنند؛ باید پرسید چرا می ترسید مردم از رأی شما آگاه باشند؟ از رأی شما به اعتماد وزیر؟ از رأی شما به مسائل اقتصادی؟ از رأی شما به برجام؟ از رأی شما به جوان گرایی؟ اگر رأی دادن ها بر اساس استدلال و منطق است، قطعاً ملت شریف ایران آن را از شما خواهند پذیرفت، اما اگر مسائل دیگر و یا پشت پرده ای وجود دارد که نباید برای مردم شفاف شود، آن زمان بحث دیگری است.

وی افزود: شفافیت آرای نمایندگان آزمون بزرگی برای مجلسی ها در انتخابات پیش رو است و ملت قطعاً کسانی را که در برابرشان ایستاده اند را با عدم رأی مجدد از صحنه مدیریت کشور حذف خواهند کرد.

زادمهر با ابراز نگرانی از وضعیت خصوصی سازی در کشور گفت: این سیستم سبب شده است تا اغلب کارخانه ها تعطیل شده و بیکاری ها گسترش پیدا کند؛ دست های پشت پرده خصوصی سازی منافع ملی را به آسانی فدای منافع شخصی می کند؛ شرایط اقتصادی کشور با قاطعیت می توان گفت که هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و ریشه اصلی مشکلات درون کشور است؛ ما باید اقتصاد داخل را تقویت رده و از واردات بی رویه دست برداریم.

وی دغدغه امروز مردم کشور را بحث معیشت دانست و گفت: امروز حتی کارمندان و شاغلان نیز درگیر این قضیه هستند؛ آیا افزایش حقوق کارمندان با نرخ تورم یکسان است؟ گرانی افسارگسیخته در کشور با وجود نهادهای نظارتی چه معنایی دارد؟ دولت که مدام از تدبیر سخن می گوید باید خودی نشان داده و بازار رها شده را کنترل کند.

زادمهر در پایان با بین اینکه امروز برخی در تلاش هستند تا شاهرگ نظام علمی کشور را قطع کرده و نظام علمی را دچار سیاست زدگی کنند، یادآور شد: امروز برخی می خواهند عناصر فتنه را به عنوان هیأت علمی در دانشگاه ها روی کار بیاورند و روح الله زم های بسیاری را در عرصه دانشگاهی بپرورانند، اما غافل از این که دانشجوی مسلمان ایرانی بیدا است و با مشت های گره کرده پاسخ آنها را داده و این عناصر زیر پای دانشجویان انقلابی لگدمال خواهند شد./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات