۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۲۵۶۲۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
تقدیر از مبلغان انقلابی و فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تقدیر از مبلغان انقلابی برادر و خواهر در راستای کمک رسانی به مردم سیل زده و تبلیغ در پیاده روی جهانی اربعین حسینی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی اهواز برگزار شد.

در این همایش حجج اسلام علی نژاد، مسؤول دفتر تبلیغات اسلامی و موسوی، مسؤول بازسازی ستاد عتبات عالیات در استان خوزستان به ایراد سخنرانی در خصوص عملکرد فعالیت‌های طلاب برادر و خواهر در جریان سیل و راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کردند.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مخدوم، مسؤول مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی دفتر تبلیغات اسلامی به بیان مهارت‌های پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی پرداخت.

برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند

سومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند در سال جاری با محوریت  موضوع برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی در محل اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.

ابوذر اکبری نیا در این جلسه با اشاره به در پیش رو بودن هفته کتاب و ضرورت ثبت فعالیت‌های فرهنگی در سامانه سامان و اهمیت انعکاس خبر‌های برگزاری فعالیت‌ها توسط کتابخانه‌ها اظهار داشت: امید است با همت کتابداران شهرستان، استفاده از ظرفیت اعضا و تعامل با ادارات شهرستان برنامه‌های متنوع تری نسبت به سال‌های پیش در شهرستان برگزار شود.

وی عنوان داشت: در تلاش هستیم به کمک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و فرمانداری شهرستان و سایر ادارات و نهاد‌های مربوطه ساختمان کتابخانه عمومی شهید علی ضامن مقامی شهر جنت مکان در هفته کتاب سال جاری  به بهره برداری برسد.

در پایان مسؤولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود در هفته کتاب پیش رو پرداختند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در روستای شهید محمدی

مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در دبستان بشارت روستای شهید محمدی از توابع شهرستان گتوند برگزار شد.

ام البنی سلطانی کاظمی مسؤول، کتابخانه عمومی حکمت روستای محمدی گفت: این مراسم معنوی با حضور دانش آموزان و با همکاری مدیر و معلمان این دبستان برگزار شد.

وی بیان داشت: در این مراسم معنوی داستانی از زندگی و نحوه شهادت امام رضا (ع) با هدف آشنایی کودکان با زندگی این امام معصوم (ع) برای دانش آموزان بیان شد.

روضه خوانی، نوحه خوانی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برگزاری نمایشگاه کتاب و آثار خوشنویسی در شهرستان گتوند

نمایشگاه کتاب و آثار خوشنویسی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان گتوند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی در فرهنگسرای قیصر امین پور شهرستان گتوند برپا شد.

کبری عبدی زاده، مسؤول کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی گفت: در این نمایشگاه که به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور و همزمان با دومین جشنواره ملی شعر ویژه سالگرد قیصر امین پور برگزار شد، شاعرانی مطرح از سراسر کشور از این نمایشگاه دیدن کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه، اعضای فعال کتابخانه و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشست صمیمانه‌ای با شاعران و هنرمندانی از جمله عبدالجبار کاکایی و حمیدرضا شکارسری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتند و آثارشان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است همه ساله و در سالگرد درگذشت دکتر قیصر امین پور برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی متعددی از سوی ادارات مختلف از جمله کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی گتوند در این شهرستان برگزار می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات