۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۷۲۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

وقف ابزاری برای پیوند دنیا به آخرت است

وقف ابزاری برای پیوند دنیا به آخرت است
آیت الله نمازی از وقف به عنوان ابزاری برای پیوند دنیا به آخرت نام برد و گفت: خداوند وقف را تجویز کرده تا بندگانش دنیا را به آخرت گره بزنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، از وقف به عنوان یکی از معجزات مکتب اهل بیت (ع) نام برد و گفت: خداوند وقف را تشریح و تجویز کرده است تا بندگانش دنیا را به آخرت گره بزنند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها اگر درمدت عمر خود توشه‌ای را برای آخرت خود ذخیره کنند در آخرت دست خالی نخواهند بود، افزود: خداوند از بندگان خودش خواسته تا بخشی از اموال و دارایی خود را برای انجام امور خیر سرمایه گذاری کنند تا حسنات آن را در آخرت به تدریج دریافت کنند.

آیت الله نمازی از وقف به عنوان ابزاری برای پیوند دنیا به آخرت نام برد و اظهار داشت: شماره حساب واریز حسنات برای انسان‌های واقف بعد از اینکه از دنیا رفتند همچنان مفتوح است.

وی همچنین انجام وقف را امری حکیمانه خواند و افزود: خداوند با وقف زمینه‌ای را برای دریافت حسنات بعد از مرگ انسان فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از وقف به عنوان سنت پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) و اهل بیت (ع) نام برد و عنوان کرد: موقوفات در روند تکاملی جامعه شیعی و اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

وی اولویت‌های وقف در جامعه را حائز اهمیت خواند و از حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از اولویت‌های وقف در جامعه نام برد و افزود: به دلیل استقلال مالی روحانیت از دولت، یکی از اولویت‌های جامعه، وقف برای طلاب و حوزه‌های علمیه است که دین اسلام را حفظ کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان آمار جذب جوانان به حوزه‌های علمیه در سال جاری را مناسب ندانست و ادامه داد: عدم امکانات و عدم پشتیبانی از طلاب حوزه‌های علمیه سبب شده جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه رغبت کمتری داشته باشند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه واقفین خیراندیش به اولویت‌های وقف در جامعه توجه داشته باشند، گفت: امروز حوزه‌های علمیه یکی اولویت‌های وقف در جامعه هستند و یکی از راه‌های پشتیبانی مالی از حوزه‌های علمیه در سراسر کشور وقف برای طلاب حوزه‌های علمیه است.

وی با تأکید بر اینکه عالمان دین نباید دغدغه زندگی و مسکن داشته باشند، افزود: طلبه و دانشجو باید آرامش خاطر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر تقویت حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه بهترین کادر‌های آینده نظام و انقلاب و اسلام هستند.

وی بر اطلاع رسانی از اولویت‌های وقف در جامعه تأکید کرد و عنوان کرد: برخی وقف‌ها در جامعه کارآیی و بروز و ظهور ندارد و این در حالی است که یکی از مشکلات جامعه بیکاری جوانان است و ریشه همه مفساد بیکاری است.

به گفته وی مظلوم‌ترین اقشار جامعه طلاب هستند که هیچگونه منبع درآمدی ندارند و مظلوم تر از طلاب همسران طلاب هستند و مظلوم‌تر ازآن‌ها فرزندان طلاب هستند که با هم شاگردی‌های خود فاصله زیاد طبقاتی دارند و نیاز به تدبیر آموزش و پرورش دارد.

آیت الله نمازی در ادامه بر لزوم تأسیس صندوق وقف برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت تأکید کرد و گفت: تأسیس این صندوق می‌تواند بسیاری از استعداد‌های آموزش و پرورش و دانشگاه که به دلیل فقر مالی مجبور به ترک تحصیل می‌شوند را امیدوار به ادامه تحصیل کند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات