۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۵۷۷۰
استاندار اردبیل:

برنامه‌های اوقاف اردبیل در راستای رفع مشکلات مردم گسترش یابد

برنامه‌های اوقاف اردبیل در راستای رفع مشکلات مردم گسترش یابد
استاندار اردبیل گفت: وقف باید در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم و نیز ترویج فرهنگ اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اکبر بهنامجو در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: باید در راستای اعتمادسازی بین مردم و اوقاف باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود و در امر فرهنگ‌سازی اهمیت فرهنگ وقف نیز باید برنامه‌های خوبی تدوین کنیم تا همگان از سرمایه ابدی آن آگاه باشند.

وی با اشاره به اجر و ثواب وقف نیز بیان کرد: تنها حسنه‌ای که برای همیشه جاری می‌ماند و ثواب و پادش آن نیز ابدی است وقف است که به همین دلیل باید در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم تلاش داشته باشیم و اهمیت به فرهنگ وقف را به همگان تبیین کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: فرهنگ وقف فقط بسنده به ملک و اختصاص هزینه و اعتبارات نیست بلکه باید وقف در راستای گره‌گشایی مشکلات مردم و نیز ترویج فرهنگ اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و در این زمینه تدوین برنامه‌های لازم برای توسعه برنامه‌های فرهنگی باید مبنای کار قرار گیرد.

بهنامجو تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب وقف در استان مشارکت واقفین در اجرای طرح‌های عام المنفعه حرکتهای ارزشمند و خداپسندانه است که با احداث بیمارستان 32 تختخوابی وقفی در این زمینه حرکت خوبی انجام یافته و بدون شک نیز شاهد دستاوردهای مثبت آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: هفته وقف فرصت ارزشمندی است تا از این هفته به نحو احسن استفاده شود و دستاوردهای آن را تبیین کنیم و فرهنگ‌سازی خوبی ازط نیات واقفین داشته باشیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات