۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۰۰۵
رویترز:

ایرانی‌ها در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند

ایرانی‌ها در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند
خبرگزاری «رویترز» نوشته است که هزاران نفر از مردم ایران با شعار «مرگ بر آمریکا» سالگرد تسخیر سفارت آمریکا را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا، برگزاری گسترده راهپیمای ۱۳ آبان به مناسبت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی سابق آمریکا مانند سال‌های گذشته در رسانه‌های خارجی بازتاب یافته است.

خبرگزاری «رویترز»، در گزارشی در مورد این راهپیمایی نوشته است: «روز دوشنبه در سالگرد تسخیر سفارت سابق ایالات متحده، هزاران نفر از ایرانی‌ها در نزدیکی این مقر شعار "مرگ بر آمریکا" سردادند و فرمانده ارتش ایران هم ایالات متحده را به عقرب زهرآگینی تشبیه کرد که به دنبال آسیب زدن به ایران است.»

این گزارش می‌افزاید: «تلویزیون دولتی نشان داد که جمعیت خیابان‌های اطراف این مقر سابق که بعد از انقلاب ۱۹۷۹ به "لانه جاسوسی" معروف شده را، پر کرده‌اند. به گزارش رسانه‌های دولتی، راهپیمایی و تجمع‌هایی در حدود ۱۰۰۰ منطقه در سرتاسر این کشور برگزار شده است.»

رویترز در ادامه به سخنرانی امیر سرلشگر سید «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده که امروز تأکید کرد واشنگتن به دنبال از بین بردن استقلال ایران است.

در این گزارش به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص بی‌فایده بودن گفت‌وگو با آمریکا هم اشاره و عنوان شده است که در مجلس شورای اسلامی هم علیه آمریکا شعار داده شد.

این خبرگزاری با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، نوشته است که از زمان این اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، تنش میان دو کشور به اوج رسیده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات