۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۰۱۲
قیس الخزعلی:

می‌خواهند حشد شعبی را رو در روی مردم عراق قرار دهند

می‌خواهند حشد شعبی را رو در روی مردم عراق قرار دهند
قیس الخزعلی با بیان اینکه، باید پرونده تظاهرات کنندگان و افراد خرابکار را از هم جدا کرد، اظهار داشت می‌خواهند حشد شعبی را رو در روی مردم عراق قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قیس الخزعلی رهبر جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با شبکه الایام خاطر نشان کرد سخنان و تذکراتی که قبلا داده بودیم، پیش‌بینی نبود، بلکه تذکراتی بودکه بر اساس اطلاعات موجود درباره آن حرف زده بودیم.

وی با تاکید بر لزوم جدا کردن تظاهرات کنندگان از افراد خرابکار نفوذی تصریح کرد همه ما حامی تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو هستیم و آنها باید مسیر مسالمت آمیز خود را ادامه دهند، البته باید صف خود را از خرابکاران جدا کنند و از آسیب زدن به نیروهای امنیتی خودداری کنند.

الخزعلی خاطر کرد اکثر دفاتر حشد شعبی در حالی هدف قرار گرفته است که بیشتر اعضای این دفاتر در سیاست حضور ندارند و فعال نیستند.

وی افزود ما(عصائب اهل الحق) در نبرد با گروه تروریستی داعش، 700 شهید تقدیم کردیم و در سال 2003 و مبارزه با اشغالگران(آمریکایی) هم 300 شهید تقدیم کردیم.

به گفته الخزعلی، برخی گروه‌ها به دنبال تخریب و تضعف حشد شعبی هستند تا عراق یک قدرت اساسی خود را از دست دهد.

الخزعلی اظهار داشت من نیز بر این باورم که عراق به ثبات نمی‌رسد مگر اینکه حمل سلاح محدود به نیروهای امنیتی شود.

وی افزود برخی کشورها به دنبال ایجاد آشوب و ناآرامی و جنگ داخلی در عراق هستند، رژیم صهیونیستی و امارات در این توطئه داخلی در عراق فعال هستند، رژیم صهیونیستی، پول‌های امارات و یکی از فرماندهان ارشد نظامی درگیر این توطئه هستند.، مزدوران گروه‌های محلی و کمک کننده به این توطئه، گروه‌های انحرافی و افراد طرد شده از احزاب و عناصر بعثی هستند.

الخزعلی گفت هدف نخست دشمن در روزهای اول اکتبر، ایجاد ناآرامی، آشوب و رساندن کشته‌ها به هزاران نفر بود، ولی نزدیک شدن اربعین حسینی، نقشه اول آنها را به شکست کشاند، زیرا تظاهرات به دلیل اربعین حسینی متوقف شد، آنها در هدف نخست خود به دنبال این بودند که حشد شعبی را رو در روی مردم قرار دهند.

الخزعلی خاطر نشان کرد 99 درصد تظاهرات کنندگان ارتباطی با گروه‌های خارجی ندارند، بلکه تظاهرات کنندگان مسالمت جو هستند و من درباره یک درصد دیگر صحبت می‌کنم، هدف دوم توطئه‌گران، در بیست و پنجم اکتبر، آتش زدن مقرهای حشد شعبی به ویژه عصائب اهل الحق بود، توطئه‌گران در آتش زدن به این مقرها از همه تجهیزات نظامی استفاده کردند، ولی شیوه شهادت فرمانده عصائب و انتشار ویدئوی آن سبب شکست هدف دوم دشمن شد.

به گفته وی، نقطه ضعف تظاهرات امروز عراق، وجود عناصر خرابکار در آن است و یکی دیگر از نقاط ضعف آن، تفاوت و تناقض در خواسته‌هاست.

الخزعلی افزود امروز تغییر تنها یک فرد، راه حل نیست، بلکه تغییرات اساسی باید صورت گیرد، مشکل ما در زمینه قانون اساسی است، اگر نظام پارلمانی اصلاح نشود، موضوع سهم خواهی حل نخواهد شد، معترضان باید بدانند که تغییر تنها یک شخص(اشاره به نخست وزیر) مشکلات را حل نخواهد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
حشد الشعبی ضامن امنیت عراق است
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
اگر حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق نبود) الان معلوم نبود که چه بلایی سر عراق اومده بود. حشد الشعبی بود که عراق را از دست داعش نجات داد.
0
0