۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۶۰۹۲

اعلام آمادگی تولیت حرم عسکریین برای استقبال از زائران عزادار

اعلام آمادگی تولیت حرم عسکریین برای استقبال از زائران عزادار
در آستانه شهادت یازدهمین خورشید ولایت و امامت امام حسن عسکری، تولیت حرم مطهر امامین عسکرین(ع) به منظور استقبال از تشرف هزاران زائر عزادار در سامرا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه شهادت یازدهمین امام شیعیان، هزاران زائر از شهرها و کشورهای مختلف به زیارت حرم مطهر امامین عسکرین(ع) مشرف می‌شوند که آستان مقدس عسکریین به مناسبت شهادت آن امام همام، آماده استقبال از زائران و دسته‌های عزاداری و دوستداران اهل بیت(ع) و ارائه خدمات است.

براساس این گزارش، در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) بخش‌های مختلف آستان مقدس عسکریین علیهماالسلام آماده پذیرایی از زائران و عزاداران در روز چهارشنبه می‌شوند و اقدامات امنیتی و خدمات‌رسانی لازم برای رفاه حال زائران در نظر گرفته‌شده است.

مدیریت آستان مقدس عسکریین (ع) اعلام کرد: نشست های متعددی را با مسئولان بخش‌های مختلف حرم برگزار کرده تا در جریان وضعیت آمادگی آن‌ها برای استقبال از زائران قرار بگیرد و مشکلات و نواقص موجود پیش از رسیدن زائران برطرف و بهترین خدمات ممکن به زائران ارائه شود.

این گزارش حاکی است، مهمانسرای امامین عسکریین(ع) آماده طبخ و توزیع روزانه غذا در میان زائران و ایجاد زمینه مناسب برای استراحت و خواب زائران است .

همچنین بخش امور دینی حرم مطهر نیز آماده تبلیغ دینی در طول ایام زیارت در داخل و خارج حرم است.

گفتنی است، آستان مقدس امامین عسکریین (ع) در کشور عراق در شهر سامرا در استان صلاح‌الدین، در نیمه شمالى عراق و در شرق استان انبار و غرب استان‌هاى دیالى و سلیمانیه، واقع است.

این آستان مقدس، از دیرباز تاکنون، یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان در جهان بوده و وجود آن در شهر سامرا، این شهر را به یکی از چهار شهر زیارتی مهم شیعیان در عراق، تبدیل کرده است./1330/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
تسلیت می گویم ایام عزاداری و شهادت امام حسن عسکری(ع) را خدمت شما عزیزان در خبرگزاری رسا و همه شیعیان جهان
ماجور باشید
0
0