۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۲۳۲
رییس ستاد زکات کشور:

قوه قضاییه هیچ خط قرمزی در مبارزه با متخلفان و مفسدان ندارد

قوه قضاییه هیچ خط قرمزی در مبارزه با متخلفان و مفسدان ندارد
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه مردم در انتخابات با آگاهی مانع روی کار آمدن نفوذیان منافق شوند، گفت: قوه قضاییه هیچ خط قرمزی در مبارزه با متخلفان و مفسدان ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس ستاد زکات کشور، امروز در مسجد جامع غدیرخم گفت: امروز در تاریخ اسلام روز بسیار بزرگی است بزرگی روزها و زمانها به حوادثی مربوط می شود که در آن روز اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این حوادث هستند که زمان را بزرگ جلوه می دهند برای مثال حادثه غم‌بار روز عاشورا سبب شد این روز مورد توجه شیعیان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه انتظار فرج افضل عبادات و اعمال امت است، اظهار داشت: انتظار فرج، عمل است و اینگونه نیست که انتظار برای ظهور امام زمان(عج) ذهنی باشد.

رییس ستاد زکات کشور با بیان اینکه تاریخ بهترین آموزگار است، اضافه کرد: در تاریخ نکته های آموزنده بسیاری وجود دارد برای مثال تاریخ بیانگر رمز پیروزی و شکست امت ها است؛ تاریخ راه را به انسانها نشان می دهد.

وی با بیان این مطلب که زمان و شرایط اجتماعی امامت امامان معصوم(ع) با یکدیگر تفاوت داشته است، ابراز کرد: زندگی و دوران برخی امامان شبیه به هم بوده است و این مربوط به شرایط جامعه و یکی بودن سیاست خلفای جور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی دوران امامت امام حسن عسکری(ع) را بسیار سخت و دشوار بیان کرد و گفت: خلفای عباسی برای آنکه قدرت بیشتری کسب کنند امام حسن عسکری(ع) و شیعیان را تحت فشار و مراقبت شدید قرار می دادند تا مبادا پایه های حکومتشان سست شود.

رییس ستاد زکات کشور ادامه داد: در دوران امام حسن عسکری(ع) مسلمانان به مکتب تشیع گرایش شدید داشتند و نیروهای معتقد به اهل بیت(ع) هر کدام فریادی بر می آوردند و علیه حاکمیت سخن می گفتند.

وی افزود: فشار دیگر مربوط به مولودی بود که پیامبراکرم(ص) وعده آن را داده بودند از این رو خلفای عباسی حتی در خانه امام حسن عسکری(ع) جاسوس قرار داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه امام یازدهم موسس شبکه وکالت بودند، گفت: حضرت یک تشکیلات ملی در سطح شیعیان طراحی کرد تا به وسیله آن سوالات شرعی مسلمانان داده شود. ایشان حدود صد نفر شاگرد راوی حدیث و مفسر قرآن تربیت کردند و با انحرافات و خرافات به مبارزه پرداختند و مکتب تشیع را برای دوران غیبت آماده کردند.

رییس ستاد زکات کشور در بخش دیگر با تاکید بر اینکه قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان هیچ گونه خط قرمزی ندارد، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی باید با متخفان و مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند؛ برخی فکر می کنند تا پست و مقامی رسیدند همه امکانات کشور از آن آنان است در حالی که صاحب آن امکانات مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید هنگام انتخابات به افراد رانت خوار رای دهند، اظهار داشت: مردم زمان انتخابات با چشم باز نمایندگان خودشان را انتخاب کنند و به کسانی که به دنبال پست و مقام هستند رای ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: گاهی اوقات گفته می شود برخی نمایندگان با توزیع پول میان مردم رای آنان را خریداری می کنند و یا با وعده های پوچ غیر منطقی به تخریب رقیب اقدام می کنند این چنین افرادی شایسته انتخاب شدن نیستند.

رییس ستاد زکات کشور با خطاب قرار دادن مردم، گفت: مردم رییس قوه قضاییه را در مبارزه به فساد یاری کنند. کسانی که وعده نشدنی به مردم می دهند صلاحیت انتخاب شدن ندارند؛ شورای نگهبان بدون هیچ ملاحظه ای کسانی را که وعده پوچ انتخاباتی می دهند تا قبل از رسیدن به صندوق رای رد صلاحیت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای هر صندلی و کرسی ریاست هزاران خون شهید ریخته شده بنابراین مردم نباید اجازه دهند نفوذیان با پوشش انقلابی گری منافقانه به نظام و ملت ضربه بزنند؛ انتخاب باید بر اساس شایسته سالاری انجام شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
امید که در این حوزه دچار شعار زدگی نشویم و مردم طعم شیرین عدالت را حس کنند
1
0