۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۶۲۵۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سلوک معنوی و زندگی زاهدانه رهبری، الگویی برای جامعه است

سلوک معنوی و زندگی زاهدانه رهبری، الگویی برای جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی سلوک معنوی و سبک و سطح زندگی متوسط و دون متوسط را دو ویژگی مهم امامت جمعه و نماینده ولی فقیه عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به این که افتخار می‌کنم که رهبر معظم انقلاب اسلامی این اعتماد را نسبت به حقیر داشتند، گفت: امیدوارم با کمک مردم ولایی و مسؤولان استان بتوانیم در راستای تحکیم آرمان‌های شهیدان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود به چهل سال تلاش و مجاهدت آیت الله طبرسی در جایگاه امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در مازندران اشاره کرد و افزود: تلاش‌های چهل ساله این عالم وارسته و انقلابی همواره بی شائبه و وحدت گرایانه بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری راه نیک گذشتگان را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر مهم نیازمند وحدت و همبستگی مردم و مسؤولان هستیم.
 
وی، ساختن مازندرانی یکپارچه، سالم و رشد یافته را چشم انداز خود در استان اعلام کرد و گفت: در این دورنما باید آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی در مازندران به حداقل برسد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مازندرانی رشد یافته، مدرن و توسعه یافته را دنبال خواهیم کرد، بیان داشت: باید نگاه عادلانه به همه نقاط استان داشته باشیم و این گونه نباشد که به نقطه‌ای از استان توجه بیشتری شود و برخی نقاط دیگر مورد بی توجهی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که در این مسیر به همکاری و همراهی همه مسؤولان اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس نیازمندیم، خاطرنشان کرد: با وحدت و همبستگی میان بخش‌های مختلف استان می‌توانیم به پیشرفت و توسعه همه جانبه در مازندران دست پیدا کنیم.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای آن که جاذبه لازم برای جایگاه امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه ایجاد شود، لازم است شخص امام جمعه و نماینده ولی فقیه از دو ویژگی سلوک معنوی لازم و سبک و سطح زندگی متوسط و دون متوسط برخوردار باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: آنچه این جایگاه‌ها را پر جاذبه و دل‌های مردم را به این جایگاه‌ها گره می‌زند این است که ببینند امام جمعه و نماینده ولی فقیه هم تهجد دارد و از ویژگی‌های تقوایی، اخلاقی، معنوی و عرفانی لازم برخوردار است و هم از نظر سطح و سبک زندگی شخصی متوسط و دون متوسط است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که جذب شدن دل‌ها با شعار و تبلیغات محقق نخواهد شد، افزود: مردم باید ویژگی‌های اخلاقی و سبک زندگی را در زندگی و سیمای آن طرف ببینند.
 
وی، مقام معظم رهبری را الگو و اسوه‌ای ارزشمند برای آحاد جامعه به ویژه مسؤولان کشور معرفی کرد و گفت: سلوک معنوی و سبک زندگی شخصی ایشان بسیار زاهدانه بوده و شیوه همان چیزی است که ما را فدای رهبری می‌کند.
 
امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که مردم مازندران یکپارچه از ولایت امر و ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی خواهند کرد، افزود: این مردم ولایی در جهت انجام رهنمود‌های مقام معظم رهبری یکدل و یک زبان هستند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات