۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۲۶۳
همزمان با هفته وحدت؛

نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: نشست مشترک علمای شیعه و اهل تسنن با حضور ۴۰۰ نفر و سخنرانی آیت الله سلیمانی در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با هفته وحدت مراسم جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در مساجد و حسینیه‌های خراسان جنوبی برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم محوری جشن هفته وحدت با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: همچنین مراسم آغاز هفته وحدت در مسجد النبی(ص) بیرجند با حضور علمای اهل سنت و شیعه و نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، برگزاری محفل شب شعر نبوی(ص)، نشست مشترک خواهران حوزوی شیعه و سنی در حوزه علمیه الصدیق اهل سنت بیرجند، برگزاری پنج محفل انس با قرآن و گفتمان‌های هفته وحدت از جمله برنامه‌های هفته وحدت در استان است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیش از 50 عنوان برنامه در هفته وحدت استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: نشست مشترک علمای اهل تشیع و اهل تسنن با حضور 400 نفر و سخنرانی آیت الله سلیمانی 20 آبان ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روایات و احادیث قرآن کریم به موضوع وحدت بین مسلمانان تاکید بسیاری شده و این مولفه برگرفته از سیره پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نیز به بهانه تفاوت‌های قومیتی و مذهبی تلاش می‌کنند سد محکم وحدت را از بین مسلمانان بردارند که با بصیرت و دشمن شناسی می‌توان بر توطئه‌های دشمنان غلبه کرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات