۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۴۶۹
رییس منطقه آزاد کشمیر:

ایران به صراحت از مردم کشمیر حمایت کرده است

ایران به صراحت از مردم کشمیر حمایت کرده است
رییس منطقه آزاد کشمیر ضمن انتقاد از مجامع جهانی گفت: در حالی که سرکوب مردم توسط هند به اوج رسیده، دنیای غرب به خاطر منافع خود سکوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سردار مسعود خان» رییس منطقه آزاد کشمیر اعلام کرد: سرکوب مردم مظلوم کشمیر در منطقه تحت اشغال هند به اوج خود رسیده است.

وی تصریح کرد: کشورهای جهان تنها به منافع خود نگاه می کنند و به همین دلیل حاضر نیستند به مسئله کشمیر توجه کنند.

مسعود خان اضافه کرد: 97 روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی می‌گذرد و مسلمانان مظلوم این منطقه به اولین امکانات زندگی نیز دسترسی ندارند.

رئیس منطقه آزاد کشمیر افزود: هند از سال ها پیش تمام توافق نامه های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و در حال سرکوب شدید و غیر قانونی مردم کشمیر است.

وی اظهار داشت: هند با لغو قانون 370 در تلاش است تا مسلمانان منطقه را به اقلیت بکشاند و کشمیر را نیز به منطقه ای تبدیل کند که در آن اکثریت غیر مسلمان سکونت داشته باشند.

مسعود گفت: موج آزادی خواهی و مبارزه با هند بین جوانان کشمیری در حال افزایش است و به زودی دولت مردان دهلی نو شاهد به جریان افتادن تلاش های جدیدی خواهند بود.

این مقام ارشد کشمیری تاکید کرد: در حالی که دنیای غرب به خاطر منافع خود سکوت کرده است ایران، چین، ترکیه و مالزی از مردم کشمیر حمایت کرده اند.

وی گفت: سخنرانی عمران خان در مجمع عمومی سازمان ملل صدای تمام مردم کشمیر بود و اکثر کشمیری ها مخالف اشغال این منطقه توسط هند هستند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات