۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۶۶۲۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

برخی از قوانین مانع تسهیل هجرت طلاب به شهرستان ها است

برخی از قوانین مانع تسهیل هجرت طلاب به شهرستان ها است
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: حوزه علمیه قم با تغییر برخی از قوانین و اختصاص امتیازات ویژه به طلاب هجرت کننده می تواند نقش مهمی را در هجرت طلاب به شهرستان ها ایفا کند.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هجرت طلاب به شهرستان ها را یک ضرورت دانست و افزود: هجرت طلابی که از سطح علمی لازم برخوردار هستند، ضرورت دارد و این طلاب می توانند تاثیر گذاری فراوانی در شهرستان ها داشته باشند.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: حوزه علمیه قم گنجینه گران بهایی از علوم دینی و علما را در خود جای داده است و طلاب به خاطر ارتباط با همین گنجینه در قم ماندگار شده اند و کمتر در خود جسارت تغییر و هجرت به شهرستانها را احساس می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: هجرت طلاب از حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان به بلاد و شهرستان ها علاوه بر ضرورت های موجود یک وظیفه دینی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای حضور علما و فضلا در مراکز استان ها فراهم شود، گفت: زمینه به گونه ای فراهم شود که طلاب از حضور در شهرستانها احساس سودمندی و خدمت رسانی بیشتر کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا برخی از قوانین و آیین نامه ها را مانع تسهیل هجرت طلاب به شهرستانها دانست و افزود: حوزه علمیه قم با تغییر برخی از قوانین و اختصاص امتیازات ویژه به طلاب هجرت کننده می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تقویت حوزه های علمیه در شهرستان ها را مهم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت حوزه های علمیه شهرستانها تاثیر فرهنگی عمیقی بر فضای شهرستانها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عملی شدن طرح هجرت طلاب نیازمند همت همگانی مدیران استانی است، خاطر نشان کرد: مدیران استان ها با شناسایی پتانسیل های گوناگون هر استان و دعوت از علمای قم نقش مهمی را می توانند ایفا کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه اقدامات اولیه برای هجرت طلاب به استان قزوین صورت گرفته است، گفت: مقدمات هجرت طلاب به شهرستان ها مانند امکانات مالی، تدریس در حوزه های علمیه و ... مجموعه ای از حلقه های به هم پیوسته است و تا زمانی که تمام مقدمات فراهم نشود هجرت طلاب به شهرستان ها به طور کامل رخ نخواهد داد./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات