۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۲۶۶۷۸
حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با رسا:

حوزویان نسبت به توطئه‌های دشمن برای امت اسلام روشنگری کنند

حوزویان نسبت به توطئه‌های دشمن برای امت اسلام روشنگری کنند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان در جهان اسلام گفت: حوزویان نسبت به توطئه‌های دشمن برای امت اسلام روشنگری کنند.
حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص ایجاد تفرقه میان مسلمانان از سوی دشمن، اظهار داشت: اگر فردی که لباس روحانیت را به تن دارد و یا در جایگاه مداحی برای اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) رشد کرده باشد، هرگز در مسیر اختلاف افکنی و یا توهین به مقدسات اهل سنت گام بر نمی‌دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد اسیر احساسات می‌شوند و حتی تحت تأثیر تحریکات بیرونی، دست به اقدامات اختلاف افکن در جهان اسلام می‌زنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با هشدار در خصوص نفوذ تفکرات انگلیسی در جهان اسلام، اظهار داشت: برخی از رفتار‌های اختلاف افکن برآمده از تزریق تفکر استعماری انگلیس بوده که به دنبال ایجاد «تشیع انکلیسی» است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: باید توجه داشت که اقدامات اختلاف افکن از هر دو سمت شیعیان و اهل سنت شکل می‌گیرد و لازم است بزرگان اهل سنت نیز مراقب نفوذ چنین جریاناتی باشند.

حجت الاسلام سالک با تمجید از اقدامات صورت گرفته در جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، بیان داشت: توهین به مقدسات در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده و در حدی نیست که به عنوان یک چالش وجود داشته باشد، اما همین مقدار کم نیز بسیار مضر است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی بیان داشت: فتوای مقام معظم رهبری و همچنین بسیاری از مراجع معظم تقلید باعث شده تا افراد دیگر در مسیر اختلاف افکنی قدم برندارند.

حجت الاسلام سالک در پاسخ به این پرسش که وظیفه حوزویان در مواجهه با اقدامات تفرقه افکن چیست، بیان داشت: حوزه‌های علمیه علاوه بر بصیرت افزایی و نشر آگاهی، باید خط دشمن را شناسایی کرده در مسیر ارتقای سطح درون تشکیلاتی نظام گام بردارند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات