۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۲۶۸۴۸
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

لزوم ایجاد وقف در حوزه جهیزیه و ازدواج جوانان

لزوم ایجاد وقف در حوزه جهیزیه و ازدواج جوانان
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: نیاز کشور به وقف بر جهیزیه و ازدواج جوانان وجود دارد و کسانی که می‌توانند باید در این زمینه نیز وقف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در همایش ملی «کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی» که در دانشگاه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که در این زمینه از تولید موتورسیکلت‌های برقی و ایمپلنت‌های دندانی نیز حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در ارزآوری و اشتغال کمک کننده هستند، گفت: نیاز کشور به وقف بر جهیزیه و ازدواج جوانان وجود دارد و کسانی که می‌توانند باید در این زمینه نیز وقف کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه جوانان، ازدواج، مسکن، اشتغال و حوزه علم و پژوهش از نیازهای مهم جامعه است، افزود: وقف‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام عادل از راه اندازی مرکز رسیدگی به مدارس وقفی در کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیز 6 هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور وجود دارد.

وی تعداد وقفیات ثبت شده در کشور در سال جاری را 700 وقف دانست و ادامه داد: وقف برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد و وقف در موضوعات اقتصادی و اجتماعی کشور نیز تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینمکه تشویق به علم در کلام پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز نیز بیشتر حوزه‌های علمیه از محل موقوفه بوده و طلاب به برکت وقف‌ها تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: استعدادهای بسیاری در ایران اسلامی وجود دارند که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات این استعدادها به شکوفایی نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه کسانی که تمکن مالی دارند باید وقف‌هایی در حوزه پژوهش داشته باشند، گفت: بهره‌وری از موقوفات فعلی، پشتیبانی از موضوعات دانش بنیان و وقف در حوزه اجتماعی از جمله رویکردهای سازمان اوقاف است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات