۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۲۶۸۶۸
در هفته کتاب؛

۴ کتابخانه عمومی در خوزستان به بهره برداری رسید

۴ کتابخانه عمومی در خوزستان به بهره برداری رسید
کوهی رستمی با اشاره به افتتاح کتابخانه روستای دهکده حمیدیه، گفت: در هفته کتاب ۴ کتابخانه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان افتتاح شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، پیش از ظهرامروز در آیین افتتاح کتابخانه روستای دهکده شهرستان حمیدیه، با بیان اینکه کتابخانه‌های روستایی مورد توجه مسؤولان کشوری است، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشوری امیدوار هستند که در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی فعالیت‌هایی انجام دهند تا از مهاجرت بی رویه به شهر‌ها جلوگیری کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی در روستا‌ها باید چندین برابر شهر باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مبانی رفاه اجتماعی در دنیای مدرن ایجاد کتاب و کتابخوانی در شهر‌ها و روستا‌ها است، کتابخانه روستای دهکده این توانایی را دارد که تحولی در عرصه فرهنگ، آموزش و ترویج کتابخوانی در منطقه ایجاد بکند.

این مقام مسؤول بیان داشت: فرآیند ساخت کتابخانه دهکده از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، اما در دوره‌ای با کندی مواجه شد لکن با حمایت‌های استاندارد از مجموعه ۱۲ پروژه در حال ساخت و نیمه ساخت توانستیم از هفته کتاب سال گذشته تا جاری ۵ کتابخانه را افتتاح کردیم که در هفته کتاب سال جاری ۴ کتابخانه افتتاح شده است.

کوهی رستمی با بیان اینکه دو کتابخانه تا دو ماه دیگر به افتتاح می‌رسد، اظهار داشت: کتابخانه روستایی دهکده در مساحتی با زیربنای ۲۸۰ مترمربعی و با دو بخش مجزای خواهران و برادران، مخزن، بخش کودک ساخته شده است؛ ضمن اینکه بخش کافی نت و کلاس‌های آموزسی آماده برگزاری هرگونه برنامه‌های ترویجی و آموزشی از سوی دهیار و اعضای شورا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار بالغ بر ۷۲۸ میلیون تومان برای ساخت و برای تجهیزات ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: نیروی انسانی شاغل در کتابخانه از اهالی همین روستا است و فرآیند استخدام پیگیری شده تا در اسرع وقت مشغول کار بشود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان داشت: هزینه‌ای برای عضویت از اهالی روستا گرفته نمی‌شود، اما قطعا ارزش افزوده‌ای برای روستائیان خواهد داشت.

لازم به ذکر است، کتابخانه روستای دهکده حمیدیه ۲۲۷ مین کتابخانه عمومی استان است./۹۴۵۶/د103/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات